in

Amparate à salvà u vostru cane

Di colpu succede. L'accidente colpisce è u vostru cane si trova senza vita è sanguinante davanti à voi. Guadagnà a cunniscenza di cumu fà u cuntrollu di a situazione.

Drama senza avvisu, hè ciò chì succede sempre. Nimu ùn hè permessu di cunnosce in anticipu l'ora è u locu di l'accidenti. A cunniscenza di cumu agisce in un accidentu deve esse sempre inclusa per esse ripresa, in una ora, dumane, o in deci anni.

L'incidentu più seriu necessanu azzione rapida, ma i passi per salvà urgente a vita in u primu stadiu ùn sò micca assai, hè impurtante per acquistà u cuntrollu di a respirazione, u sanguinamentu è a circulazione.

Prima, hè impurtante per fà una valutazione di a situazione. Chì hè accadutu ? Ci hè u risicu di più danni ? U ghjacaru pò esse stendu senza prutezzione nantu à una strada dopu un accidente di vittura cù i veiculi chì passanu. Duvete spustà u cane o avvistà i passanti ?

Più impurtante chè ogni altra cosa, qualunque cosa succede, hè chì stà calmu.

Ottene u cuntrollu di a respirazione

Fighjate, sente, sente. Prima di tuttu, fate chjaru se u cane respira. U pettu si move ? Pudete sente i fiati? Sentu chì i to petti s'arrizzanu ? I cani grossi respiranu trà dece è vinti volte à u minutu, i cani chjuchi un pocu più spessu.

Verificate e vie aeree. Sicondu ciò chì hè accadutu, a bocca è a gola deve esse verificatu per chì e vie aeree sò chjaru. Aprite a bocca è tira fora a lingua. Forse ci hè un basura in a strada chì deve esse eliminata.

U core batte? Sentite u pulsu in l'internu di a coscia, o à u latu manca di u pettu vicinu à u coddu.

Rianimazione cardiopulmonar

Se u cane ùn respira micca è ùn pudete micca sente u pulsu, cuminciate a risuscitazione cardiopulmonar. Pone u cane nantu à u so latu cù u latu left up. Pone e vostre mani nantu à l'altru nantu à u pettu di u cane à u coddu è appughjà fermamente uni pochi volte. Aghjustate a pressione à a dimensione di u cane. Se nunda ùn passa, andate cun respirazione artificiale.

Respirazione artificiale

Fate questu: stende a gola, mantene a bocca chjusa è soffia l'aria per u nasu. Micca troppu, aghjustate à a taglia di u cane. I cani chjuchi ùn anu micca grandi pulmoni. Fighjate cum'è u to pettu s'alza mentre gonfiate.

Prima, pigliate uni pochi di respirazioni veloci, è poi cuntinueghjanu à soffià in l'aria circa vinti volte per minutu. Allora un respiru ogni trè seconde.

Verificate se a respirazione hà cuminciatu è se u core batte. Se no, a respirazione artificiale deve esse alternata cù u massaggio cardiacu: 20 respirazioni seguite da una certa pressione nantu à u pettu.

A manera più faciule hè di travaglià duie persone inseme, induve una si cura di a respirazione è l'altra stimula u core cù un coppiu di scossa rapida ogni duie seconde.

Ferma u sanguinamentu

Piuttostu nantu à u nasu. Se u cane s'hè feritu in modu chì sagna assai, pudete cuntà chì hè in u dulore. Se u cane hè cuscente, duvete mette un musu prima di cunnette a ferita.

Stampa. L'emorragia pesante induve u sangue scorri o pulsate hè firmatu da afferrà i bordi di a ferita è spinghjendu in l'internu. Mantene a parte di u corpu ferita alta, sopra à u core. Pressione à a ferita, un fazzolettu plegatu, o simili. Rinfurzà a pressione inserendu un bastone prima di tirà qualcosa intornu per mantene u vestitu in u locu. Se a ferita hè nantu à u collu, hè megliu mantene e ferite inseme è spinghje in l'internu.

Stasa. U modu più veloce per piantà u sangue nantu à i gammi hè di stasi. Si stringhje duramente sottu o sopra à a ferita secondu s'ellu hè una vena o una arteria chì hè danatu. Una stasi ùn deve micca stà per troppu longu perchè restringe l'approvvigionamentu di sangue cumpletamente à quella parte di u corpu.

Fate un Stretcher Simple

I cani chjuchi sò più facilmente purtati in i braccia. Alzate delicatamente è fate cura di ùn strincà a spina, ma sforzate di mantene a volta di u cane dritta. Per i cani più grossi, un tipu di stretcher hè necessariu. Una manta travaglia per portà sè site almenu duie persone. Un discu di qualchì tipu hè bonu perchè u cane si trova dopu cù a so spina dritta. Cù l'aiutu di una o un paru di giacche è un paru di bastoni robusti, pudete fà una stretcher per trasporti più longu. Chiudere a giacca è girate e maniche in l'internu in modu chì sò in a giacca. Legnu in i disturbi. Una o duie giacche sò necessarii secondu a taglia di u cane.

Se u cane casca in l'acqua

Tutti i cani ponu natà, ma malgradu questu, l'accidenti di l'affucazione accadenu. Nimu vede chì u ghjacaru cascà in mare è chì ùn vene micca. U ghjacaru pò natà troppu luntanu, addiventanu stancu per natà. I mutivi ponu esse parechje.

Svuota u cane inconsciente d'acqua. Lift it in the back legs per chì l'acqua scorri fora. Pulisce e vie aeree è principia a risuscitazione cardiopulmonar.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *