in

Saltatu da u cane

Cù cuccioli, hè sempre cunsideratu cute, cù i cani grossi solu cum'è fastidiosi: saltà o at. Hè relativamente faciule d'evità.

Saltà à i cani hè indesevule in a nostra sucità. Sia perchè ùn vulete micca risicà i pantaloni brutti o perchè saltà hè simplicemente cunsideratu fastidiosu. Ma l'omu hà attivatu è cunfirmatu stu cumpurtamentu di cane. L'attenzione guadagnata - solu per via di a reazione di l'omu - rapprisenta un successu, soprattuttu per u ghjovanu cane. U saltu praticatu diventa cusì un cumpurtamentu classicu auto-gratificante. Finu à chì a persona rispunsevuli di ellu voli turnà di novu.

Scola di cani di scena di crimine. U pruprietariu di u cane Urs Frei* si scusa à u principiu di a prima ora in anticipu pè u so ghjacaru, chì vole solu saltà cun tutti. L'addestratore di cani hè familiarizatu cù u travagliu di cumportamentu. Ella urdineghja à l'altri trè participanti per ignurà u cane è stà rilassatu. Allora ella dice à Urs Frei di piattà l'imaghjini di u saltu è di caccià u so cane da a vittura. U guardianu face cum'ellu hè dettu. U so ghjacaru si sguassate à a vittura è si move cù una correa libera versu una persona, dopu à l'altra persona, sniffs a gamba di u pantalone, è cammina. Ùn si parla micca di saltà.

A cumunicazione canina

 

Perchè hè? U cane vole cuntrollà l'altra persona cù u so nasu, solu questu, nunda di più - ma spessu l'omu ùn si ferma micca è reagisce à u cuntattu curtu. L'ughjettu deve esse chì u cane si cumportanu currettamente per sè stessu è ùn salta micca senza avè da esse currettu o dettu di "sittu" ogni volta. Ogni pruprietariu di cani faria bè per assicurà chì ùn pratica micca questu cù u cucciolo. Questu li risparmia prublemi innecessarii, sguardi arrabbiati, parolle duru, o una fattura per a pulizia di a robba.

U cucciolo salutarà a mamma saltendu nantu à e so labbre è forse chjappà qualcosa da manghjà da a so cattura. Toccu u labbre cù u musu, smelling it, or licking it briefly, chì hè a cumunicazione canina - cù i cani chì piacenu, una espressione di simpatia. Un cucciolo cerca ancu a cumunicazione à u livellu di l'ochju cù l'omu, s'ellu l'ultime presta attenzione, si china è accarezza, incuragisce u cuntattu visuale, gesti o parolle, è suscita a curiosità.

Sicondu u livellu di eccitazione è aspettative, u saltu diventa più fisicu. Allora ùn si tratta micca di salutà, ma di eccitazione. Saltà frenetica o salta, se ne necessariu cù clamps, serve per riduce u stress è hè riferitu cum'è una azione di salta se u cane ùn pò micca affruntà una situazione. Per esempiu, se u pruprietariu scontra l'amichi in una caminata è si ferma.

Prevenzione invece di punizione

U trigger pò esse a persona indecisa è stressata chì ùn pò micca esse valutata è si cumporta contru à l'aspettattivi di u cane. Allora, quandu si salta, ùn si tratta nè di dominanza nè di cumportamentu sottumessu versu un cusì chjamatu superiore, nè di mancanza di rispettu, cum'è hè chjamatu à a scola di cani di Martin Rütter "Cani".

Currezzione di e persone attraversu punizioni generalmente aggrava a situazione. U cane ùn capisce micca a sanzione perchè ùn pò micca mette in u cuntestu di a so azzione, chì nasce da u so bisognu. I metudi aversivi, cum'è l'elevazione di i ghjinochje, u passu di a zampa, l'elevazione di leash, o altre forme di viulenza sò cunsiglieri poveri. Puderanu innescà l'aggressione, portanu à falsi cunnessione è, in fine, dannu a relazione di fiducia trà u cane è l'omu.

Amparate micca à saltà hè veramente faciule. Prima, l'omu deve esse cuscenti di e situazione è e cundizioni in quale u cane salta. Chì ghjè u trigger, hè a quistione. A prevenzione hè dunque a misura più impurtante. L'umani anu da ricunnosce a situazione prima, osservà u cumpurtamentu espressivu di u cane è ùn lasciate micca saltà à tuttu.

Distanza è cunsistenza

U pruprietariu deve mantene a so distanza da a fonte di u stimulus, sia evitendu, sia rallentendu in u tempu, secondu u livellu di eccitazione di u cane. A leash hè quì per a sicurità. Questu hè cumu sustene u cane è stabilisce un limitu - senza una scossa. U puntu hè chì u cane ùn fa micca sbagli è ùn cascà micca in un cumpurtamentu indesevule. Questu succede à una distanza sicura in prima.

S'ellu hè successu, una parolla di lode cun calma hè spessu abbastanza, chì pò esse usata per discrive "stay down", forse cumminata cù una ricumpensa alimentariu. U cane ampara u cumpurtamentu desideratu in una manera simplice. Ci hè ancu metudi pusitivi in ​​quale u cane hè offru un cumpurtamentu alternativu. S'ellu mantene e quattru zampe nantu à a terra, ci hè una ricumpensa à u mumentu propiu chì hè ligata à una parolla.

Ripete queste situazioni di furmazione per un certu periodu di tempu è assicuratevi chì u cane ùn deve più mustrà un cumpurtamentu indesevule. Dopu quì, a distanza à l'ughjettu di saltu hè ridutta in picculi passi. Ci vole pacienza è gestione coherente per sguassà l'abitudine di saltà.

Hè impurtante chì e persone cun quale a situazione hè praticata o chì sò intornu à u cane sò ben struitu. Duvete ignurà u cane, ignurà è s'ellu vole saltà, creà distanza, vultate è piegate i braccia.

A manu diventa un capu di cane

Se vulete attivà u cuntattu cù u cane trà l'amichi, fate cusì in una manera tranquilla, per esempiu offrendu pianu pianu u spinu di a manu mentre s'accovaccia è cusì à u livellu di l'ochji. Dorit Feddersen-Peterson, investigatore cumportamentale è autore di libru specialista, parla di saluti tempestosi di tokens d'amore. Invece di una pruibizione, cunsiglia di lascià a manu umana andà à a testa è petting u cucciolo, calmu è micca sopra a testa. Chì si riduce à una tenerezza di u musu.

Ogni pruprietariu hà da decide per ellu stessu quantu entusiastu u so propiu cane li deve salutà. Se ùn vulete micca, ignurà u cane è a so eccitazione, alluntanate è fate cura solu quandu i so quattru zampe sò in terra. Hè vale a pena creà un tipu di zona ristretta in l'area di l'ingressu, per esempiu cù una porta di barriera. Sì i visitori venenu, u ghjovanu cane hè ritenutu o purtatu in una altra stanza. Hè permessu solu di unisce à a ghjente di novu quandu tutti sò pusati à a tavula è l'eccitazione hè calata.

Qualchidunu chì custruisce tali rituali per i saluti hè coherente è ùn permette micca à u cane d'amparà a cosa sbagliata, ùn duverà micca trattà cù u tema di saltà o su per longu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *