in

Filtri interni è esterni in l'Aquarium

Ogni aquarium rapprisenta un ecosistema assai sensitivu. Un filtru d'aquarium hè necessariu per chì a vita in u vostru mondu sottumarinu hè pussibule. Questu assume u compitu vitale di mantene l'acqua pulita per l'abitanti di a piscina. Truvate infurmazione impurtante nantu à i filtri interni è esterni quì.

A funzione di u filtru

A funzione di i filtri d'aquarium hè sempre a listessa: nantu à u sustrato di filtru di u filtru di l'aquarium - cum'è in u sustrato - ci sò microorganismi è bacteria chì si alimentanu di sustanzi dannosi dissoluti in l'acqua di l'aquarium. Inoltre, u filtru elimina a materia suspesa cum'è l'alimentariu o i residui vegetali, mantenendu cusì l'acqua chjara. In corta: u filtru succhia in l'acqua di l'aquarium, pulisce, è poi libera torna in un statu pulitu.

Un bon filtru assicura cusì u filtru meccanicu, biologicu è chimicu in uguali misura: u filtru meccanicu elimina a materia suspesa, mentre chì a populazione bacteriana necessaria pò sviluppà nantu à u filtru biologicu. U filtru chimicu supplementu cù media di filtru speciale pò prevene a decolorazione di l'acqua è l'odori sgradevoli o aghjustate i vostri valori d'acqua à i bisogni di l'abitanti di l'aquarium.

Per "metabolize" quant'è sustanzi dannusu pussibule, una grande superficia di filtru hè cunsigliatu per chì un grande prato bacteriale pò furmà nantu à u sustrato di filtru. A causa di u più grande u voluminu di u filtru, u più battìri di filtru è megliu a degradazione di i contaminanti. U flussu - vale à dì quantu l'acqua passa per u filtru per minutu - hè menu impurtante. Quì hè abbastanza per observà a regula chì u cuntenutu di l'acqua di l'aquarium deve esse circulatu circa duie volte à l'ora. Per mezu di sta circulazione di l'acqua, a temperatura in l'aquarium hè distribuitu uniformemente, i pianti di l'aquarium ricevenu i nutrienti necessarii, l'aquarium hè furnitu cù l'ossigenu suffirenziu è u valore di pH hè mantinutu o aumentatu. Inoltre, a circulazione di l'acqua crea un currente chì offre à i pesci e cundizioni d'acqua quasi naturali.

Filtru internu o esternu?

Quandu si stallanu u vostru aquarium, a prima quistione chì avete affruntatu hè: filtru internu o esternu? Quandu sceglite, u più impurtante hè l'aquarium. U filtru internu hè adattatu per i picculi aquariums cù pochi pesci è hè carattarizatu da a so manipulazione faciule. Hè impiccatu senza sforzu in l'aquarium cù ventose o hè oculatu in u fondu di l'aquarium. L'acqua hè aspirata vicinu à a terra è sguassata in un statu pulitu ghjustu sottu à a superficia di l'acqua.

Per l'aquarium grande à assai grande (da 100 litri), però, un filtru esternu hè utile, postu chì questu hè ancu un rendimentu di pulizia più altu cù u so voluminu di filtru più grande. Hè di solitu situatu in l'armariu di a basa di l'aquarium è hè cunnessu à l'acqua da l'esternu per manichi, chì facenu u mantenimentu è a pulizia un pocu più intensivi di travagliu. Ancu s'è l'installazione pareva difficiuli in prima, u filtru esternu hà u vantaghju à longu andà chì a tecnulugia supplementaria, cum'è sterilizatori UV o filtri lenti, ponu esse stallati convenientemente trà e linee di mangui. Inoltre, ùn occupa micca spaziu in l'aquarium stessu, chì significa chì l'abitanti di u tank sò datu più spaziu di vita.

Più inusual, ma ancu dispunibuli in pet shops, sò varianti più spiciali, cum'è u filtru di backpack o i dispositivi di filtru chì sò allughjati in a tappa sopra l'aquarium.

Pulizia di u filtru

"A pulizia hè certamente bona s'ellu si esagera, dannu sè stessu" hè un dettu ben cunnisciutu chì pò esse applicatu à a pulizia di u filtru. Se u filtru hè pulitu à settimana o ancu più spessu, i battìri necessarii chì sò rispunsevuli di distrughjenu i sustanzi dannosi ùn ponu micca stallate. A pulizia di u filtru hè necessariu solu se u flussu di l'acqua ùn hè più garantitu. U sustrato deve esse lavatu brevemente cù l'acqua di l'aquarium temperatu o l'acqua di l'acqua tibia (senza circustanza utilizate l'acqua calda o fridda) per ùn caccià tutta a populazione bacteriana. L'agenti di pulizia deve esse definitu esse evitati - ancu quandu si pulisce e parti di plastica. Per priservà i battìri, hè ancu cunsigliatu di realizà u cambiamentu parziale di l'acqua è a pulizia di u filtru in tempi diffirenti quandu si pulisce l'aquarium.

A tecnulugia hà da "vive"

Cù un novu filtru, ùn ci hè di sicuru micca bacteria in u sustrato di filtru. Per chì a pupulazione bacteriana si stalla è l'ecosistema in l'aquarium per cambià, prima deve esse operatu senza pesci per un tempu. Solu quandu i cundizioni ideali di vita sò stati creati in questu modu, nunda ùn ferma in u modu di l'abitanti di l'aquarium chì si movenu. Se u mondu sottumarinu deve esse trasferitu à un novu aquarium, u vechju filtru ùn deve esse solu esse eliminatu è rimpiazzatu cù un novu filtru, ma deve esse usatu piuttostu per via di a pupulazione bacteriana esistente. Se un novu filtru hè sempre necessariu, hè sensu di lascià solu "corriri" in u vechju aquarium prima di trasfurmà, perchè chì i battìri ponu ancu stallate nantu à u novu sustrato di filtru. Hè ancu possibbili d'utilizà u vechju materiale di filtru in u novu filtru dopu a mossa: Quì, però, a capacità di filtru pò esse inizialmente ridutta, postu chì i battìri anu sempre abituatu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *