in

Insights In u mondu di i Crabs

Se vulete un attrazzu speciale in l'aquarium, duvete pensà à i granchi. Sò criaturi fascinanti chì venenu in una larga varietà di spezie è assai di quali sò scunnisciuti. Quì vi intruducemu à i molluschi è vi demu un insight in u mondu eccitante di i granchi.

General

Crabs ("Brachyura") formanu l'ordine più riccu di spezie in u decipode cù più di 5000 spezie. A maiò parte di elli campanu in u mare, certi anu ancu fattu di l'acqua dolce a so casa o si sò ancu spustati in terra è tornanu solu à l'acqua per ripruduce. Hè tipicu per elli chì l'abdomen hè plegatu sottu à l'armatura di a testa. Dentru u so corpu, anu una seria di gammi minusculi chì aiutanu à trasportà l'ova è permettenu di respira.

Algae Eaters da i Caraibi

U crabu verde smeraldo ("Mithraculus sculptus") pò ghjunghje à una larghezza di u corpu di circa sei centimetri è hè una maghjina verde di u crabu stereotipu. Hè grande per l'aquarium perchè prima manghja l'algi indesevuli è hè ancu diurnu. Hè faciule d'osservà è ancu mantene l'aquarium pulito.

U crabu Sally light-foot vene ancu da i Caraibi. Cun ella, u nome dice tuttu, perchè stu crabu di corsa sprinta attraversu l'aquarium tuttu u ghjornu è ancu pasce l'alga. Ma hè ancu capaci di esce da l'acqua per un pocu tempu: Se l'aquarium ùn hè micca cupartu in modu sicuru, pò esce. Fighjendu hè particularmente interessante perchè hà un corpu inusualmente pianu è pò ghjunghje sin'à una larghezza di 12 cm.

Piuttostu Unknown Specimens

Boxer crabs ("Lybis tesselata") sò strasurdinarii picculi granchi. L'animali, chì misuranu micca più di dui centimetri, portanu dui anemoni minusculi da u genus Triactis cun elli. Quessi sò usati per difende contr'à i pussibbili attaccanti: u granciu stende i so anemoni à u so avversu cum'è un paru di guanti di pugilatu. L'anemoni sò assai appiccicose è sò dunque ancu utilizati per ottene u so alimentu. Quandu a muda, u crabu boxer deposita i so picculi anemoni in un locu riparatu è li ripiglia dopu à a muda.

I crabs di porcellana sò cuntati trà i crabs medium è ùn sò scientificamente micca "veri" crabs. Questi animali diurni sò spessu tenuti in coppie è ghjunghjenu à un corpu di circa trè centimetri. Li piace à sparte a so anemone cù un paru di pesci pagliaccio. I granchi campanu à u pede di l'anemone, u pesciu pagliaccio campanu à u pianu supranu. Questa cunvivenza trà i granchi ùn porta nè vantaghji nè svantaghji à l'altru cumpagnu è hè dunque chjamatu carpose o probiosis.

In cuntrastu, i crabi coralli di u genus Trapezia campanu trà e rami assai ramificati. Questi picculi granchi gode di a prutezzione chì offre u corallo. Questi coralli liberanu mucus è l'alimentu rimanente, chì i granchi coralli manghjanu cum'è alimentariu. In ritornu, i granchi ridivanu i coralli di parassiti.

Importazioni da tuttu u mondu

U crabu di fragole hè spessu impurtatu da Hawaii è generalmente vive in a regione Indo-Pacificu. Cresce finu à 5 cm è hè relativamente caru in i buttreghi specializati. U bellu crabu rosatu hè assai timida è passa a maiò parte di u so tempu sottu à e petre. Esce raramente durante u ghjornu è hè, dunque, più adattatu per nano aquariums. Quandu u mantene, deve esse nutatu chì ùn deve esse guardatu inseme cù i predatori, altrimente, u crabu senza difesa diventerà preda stessu.

Un altru tipu di cavaliere marinu seria u grancu fantasma. Pudete ricunnosce da a so gamba di 30 cm. Hè diurnu è hè cunsideratu pacificu. Inoltre, caccia i vermi di setole più impopulari è hè dunque classificatu cum'è un urganismu benefica chì impedisce à i vermi di setole di multiplicà.

I granchi di lana spessu si movenu in l'aquarium involontariamente, perchè sò qualchì volta oculati in scoglii "viventi" chì sò stati compru per a decorazione. Custruiscenu grotte in tali petre è quandu sò assai chjuchi sò spessu trascurati. U so aspettu pò esse qualificatu cum'è "furry" è spessu ùn pudete micca sapè induve sò u fronte è u spinu. In ogni casu, se li offre un pezzu di manciari, chì cambia rapidamente. Sò criaturi assai interessanti in quantu à l'osservazione è a cura.

L'ultimu crabu elencatu hè senza dubbitu u più stranu di tutti: u crabu di freccia fantasma. Hè stata impurtata originariamente da Filippine (Isula Cebu) è campa quì nantu à terreni sabbiosi chì falanu à una prufundità di 1000 metri. Si alimenta di ogni tipu di sustanzi organici. In l'aquarium, u crabu di freccia fantasma hè intarratu in u sustrato di sabbia di corallo a maiò parte di u tempu. Spessu pò vede solu a so testa cù i so antenne, u restu hè intarratu in a sabbia cù i so pari di gammi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *