in

Orsu di Ghiaccio

Almenu dapoi l'orsu polare, Knut hè diventatu famosu, l'orsi polari sò stati in cima di a scala di simpatia di e persone. Tuttavia, i predaturi sò minacciati in u so habitat naturali.

Carattirìstichi

Chì sò l'orsi polari?

L'orsi polari sò predatori è appartenenu à a famiglia di l'orsu giganti. À fiancu à l'orsi Kodiak di l'Alaska, sò i più grandi predatori di a terra. In media, i masci sò longu da 240 à 270 centimetri, circa 160 centimetri di altu, è pesanu da 400 à 500 kilogrammi.

I masci chì stanu nantu à e so zampe posteriori misuranu sin'à trè metri. In l'Articu Siberianu, certi masci crescenu ancu più grande perchè manghjanu una strata particularmente grossa di grassu. E femine sò sempre più chjuche chè i masci. L'orsi polari anu u fisicu tipicu di un orsu. Tuttavia, i so corpi sò più longu di i so parenti più vicini, l'orsi marroni.

E spalle sò più bassu di u spinu di u corpu, u collu hè relativamente longu è magre, è a testa hè abbastanza chjuca in relazione à u corpu. Tipici sò l'arechji chjuchi è tondi. I pedi sò longu è largu cù unghie grossi, curtite è nere. Hanu pedi palmati trà i so pedi.

U furore densu di l'orsi polari hè di culore giallu-biancu, più liggeru in l'invernu chì in l'estiu. I soli di i pedi sò ancu densamente pilusi, solu i boli di i pedi ùn anu micca furore. L'ochji neri è u nasu neru spuntanu chjaramente contru à a testa bianca.

Induve campanu l'orsi polari ?

L'orsi polari si trovanu solu in l'emisferu nordu. Sò in casa in e regioni artiche di l'Europa, l'Asia è l'America di u Nordu, vale à dì da a Siberia è Svalbard à l'Alaska è l'Articu canadianu à Groenlandia. In l'Articu, l'orsi polari campanu principarmenti in a parti miridiunali di a regione di u ghjacciu di deriva, nantu à l'isuli, è in i costi di l'Oceanu Articu. Quì, u ventu è i currenti marini assicuranu chì ci sò sempre abbastanza punti d'acqua aperta in u ghjacciu per l'orsi polari per caccià.

In l'invernu, l'orsi si movenu più à u sudu. E femine incinte passanu l'inguernu in cave di neve, i masci si movenu ancu in l'inguernu è solu scavà in una caverna di neve per un tempu in un fretu estremu. Ma ùn hibernate micca.

À quale spezie sò ligate l'orsi polari ?

U parente più vicinu di l'orsu polare hè l'orsu marrone.

Quanti anni anu l'orsi polari?

In natura, l'orsi polari campanu una media di 20 anni.

Comportate

Cumu campanu l'orsu polari?

U pilu densu di l'orsu polare funziona cum'è una giacca termale: i capelli, chì ponu esse finu à 15 centimetri di longu, sò cavu, creendu un cuscinu d'aria chì prutegge l'animali da u friddu. È perchè a pelle sottu à a pelle hè nera, pò guardà a luz di u sole trasmessa à traversu i capelli cavu à a pelle cum'è calore.

Una strata di grassu di parechji centimetri di spessore aiuta ancu à assicurà chì l'orsi polari ùn si friddi ancu in i più glaciali di e timpeste. Grazie à e so orecchie chjuche è à i soli pilosi, ùn perdenu pocu u calore di u corpu. A causa di a pelle nantu à i so pedi è di i pedi palmati, l'orsi polari ponu marchjà nantu à a neve cum'è e rachette senza affundà.

L'unicu lochi senza capelli - fora di u nasu - sò i boli di i soli di i pedi. Sò ancu neri: L'animali ponu aduprà per almacenà u calore particularmente bè, ma ponu ancu dà s'ellu si sò troppu caldi.

L'orsi polari ùn ponu micca vede bè, ma ponu odore assai bè. U so forte sensu di l'olfattu li aiuta à localizà a preda da una grande distanza. L'orsi polari sò solitarii per a maiò parte di l'annu. Hanu tarritorii grandi, chì ùn anu micca marcatu è pocu difendenu.

S'ellu ci hè abbastanza preda, accettanu ancu i membri di a so propria spezia in a so vicinanza. In terra, ponu curriri longhi distanzi è ghjunghje sin'à 40 chilometri per ora. È ponu saltà nantu à creve di ghiaccio finu à cinque metri di larghezza.

L'orsi polari sò assai boni nuotatori è ponu copre longu distanzi in l'acqua da l'isula à l'isula o da i zoni di ghiacciu in deriva à a fruntiera continentale. Puderanu immerse finu à dui minuti. Perchè l'acqua scorri da a so fura assai rapidamente, ùn perde micca u calore di u corpu, ancu dopu un natari in u mare.

Amici è nemichi di l'orsu polare

L'orsi polari adulti sò cusì grande è forti chì ùn anu quasi micca predaturi naturali. Tuttavia, i ghjovani orsi polari sò spessu vittime di l'orsi polari maschi adulti. U più grande nemicu di l'orsi polari hè l'omu. I grandi predaturi sò sempre stati cacciati per a so fur.

Cumu si riproducenu l'orsi polari?

A stagione di l'accoppiamentu di l'orsu polare va da aprile à ghjugnu. Solu in questa fase, i masci è e femine si riuniscenu per un pocu tempu. I masci utilizanu u so nasu acutu per coglie e tracce di l'orsa femina, è spessu sbatti viulenti trà i masci chì si battenu per una femina. Dopu à l'accoppiamentu, l'orsu è l'orsa vanu a so strada separata. E femine incinte scavanu una caverna di neve fatta di parechje camere in uttrovi o nuvembre. E femine restanu in questa cavità in tuttu l'invernu.

Perchè ùn caccianu micca in questu tempu, anu da campà di i dipositi di grassu chì anu manghjatu prima. Dopu un periodu di gestazione di circa ottu mesi, l'orsa dà nascita à i so cuccioli in questa grotta, di solitu dui cuccioli. À a nascita, i zitelli sò solu da 20 à 30 centimetri in altu è pesanu da 600 à 700 grammi.

Sò sempre cechi è sordi, anu pocu capelli, è per quessa sò completamente dipindenti à a cura di a so mamma. Restanu in a caverna finu à a primavera dopu, sò allattati da a so mamma, è crescenu rapidamente. In marzu o aprili, inseme cù a so mamma, lascianu u so piattu è migranu in mare.

Cumu caccia l'orsi polari?

Cù a so fura bianca gialla, l'orsi polari sò perfettamenti camuffati in u so habitat è sò dunque cacciatori assai riesciuti. Durante a caccia, l'orsi polari sò generalmente sbuchjati per un bellu pezzu in i buchi di respirazione di i foche. Quì, a preda stende ripetutamente a testa fora di l'acqua per respira. L'orsu polare in agguatu poi piglia l'animali cù e so zampe enormi è li tira nantu à u ghjacciu.

Calchì volta l'orsi polari s'avvicinanu lentamente à i foche chì si sunnu à u sole nantu à u ghjacciu nantu à u so ventre è li uccidenu cù un colpu di e so zampe.

Grazie à u so sensu di l'olfattu, ponu ancu seguità e caverne di neve di e foche femine, in quale dà nascita à i so ghjovani. L'orsu poi falanu nantu à a caverna cù u pesu pienu di u so corpu di fronte, sfracicà è catturà i sigilli.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *