in

Cumu i nostri animali percenu l'ambiente

I serpenti ricunnosce i fonti di calore cù i so ochji. L'acelli rapaci ponu vede i topi da una distanza di 500 metri. E mosche vedenu più veloce di noi. A stampa televisiva li appare in slow motion, postu chì ponu processà significativamente più imagine per seconda cà noi umani. A visione di tutti l'animali hè adattatu à l'ambiente è u cumpurtamentu, cumpresi i nostri animali. In certi modi sò superiori à noi, in altri, pudemu fà megliu.

I cani sò miopi è ùn ponu vede u verde

I nostri cumpagni di quattru zampe anu significativamente più bastoni in i so ochji chè noi umani. Questu li permette di vede bè ancu in poca luce. S'ellu ci hè a bughjura, si sentenu ancu in u bughju. A cuntrariu di e persone sane, i cani sò miopi. U cane ùn pò vede nunda chì ùn si move è hè più di sei metri di distanza da voi. A ghjente, invece, pò vede chjaramente ancu à una distanza di 20 metri.

A visione di u culore ùn hè mai stata ligata à i cani; In ogni casu, cum'è spessu assume, ùn sò micca culurite. I cani ponu percive certi culori, ma micca tanti sfumature cum'è l'omu. Pudemu ricunnosce lunghezze d'onda in a gamma di rossu, verde è blu è cusì circa 200 culori. I cani anu solu dui tipi di coni è dunque ricunnoscenu soprattuttu blu, viole, gialli è marroni. I toni rossi parenu gialli à u cane, ùn ricunnosce micca u verde in tuttu.

I misgi anu un amplificatore di luce residuale

L'ochji di i nostri misgi domestici sò soprattuttu bè adattati per vede in u bughju. E so pupille ponu dilate assai, chì significa chì abbastanza luce pò ancu ghjunghje à a retina. Dopu à a retina hè ancu una capa riflettente, u tapetum, una spezia di amplificatore di luce residuale chì trasmette a luce à traversu a retina di novu. Questu significa chì a luce di a luna hè abbastanza per elli à caccia cun successu. Più bastone permettenu ancu di ricunnosce megliu i movimenti veloci. Pudemu percive i movimenti più lenti megliu cà un gattu. A nostra visione di u culore hè ancu più variata; à un tigru domesticu, u mondu pare blu è giallu.

I cavalli ùn piacenu micca i culori scuri

L'ochji di i cavalli sò situati à i lati di a testa. In u risultatu, u campu di vista copre un raghju assai grande - hà una vista quasi all-around. Anu ricunnosce ancu i nemici chì si avvicinanu da daretu à u principiu. Aiuta ancu chì sò ipersighted è vede megliu in a distanza chè dritta. Se vulete vede un ughjettu più chjaramente, avete bisognu di vultà a testa per pudè fighjà l'ughjettu cù i dui ochji à u stessu tempu. L'animali hà bisognu di tempu per fà questu, ma questu ùn hè micca un svantaghju. A ricunniscenza di u muvimentu hè sempre stata più impurtante per un animale chì fughje chì fucalizza nantu à l'uggetti stazionari.

A visione di u culore in i cavalli ùn hè micca stata completamente esplorata. Hè cresce ch'elli ponu principarmenti distingue trà giallu è blu. Ùn ricunnoscenu mancu rossu è aranciu. I culori scuri parenu più periculosi cà i culori chjaru; i culori troppu chjosi vi cecu. Cum'è i misgi, i cavalli anu una capa riflettente speciale in i so ochji chì migliurà assai a visione in u bughju. Ùn li piace micca e transizioni sharp da u lume à u bughju. Allora diventanu cechi per un pocu tempu.

Conigli ipermetropi è rossi-verdi-cechi

Per u cunigliu, cum'è un animale di preda, una bona vista all-intornu hè assai più impurtante di una visione acuta. Ogni ochju pò copre una zona di circa 170 gradi. Tuttavia, anu un puntu cecu di 10 gradi ghjustu davanti à a so faccia; ma pò percive a zona per l'odore è u toccu.

À u crepuscolo è in a distanza, l'arechje vedenu assai bè è dunque ricunnoscenu rapidamente i so nemichi. Tuttavia, vedenu oggetti vicinu à elli sfocati. Per quessa, i cunigli sò più prubabile di ricunnosce e persone per l'olfattu o a voce chì per a so apparenza. L'arechje longhi ùn mancanu ancu un receptore, chì limita a so visione di u culore. Ùn anu micca un receptore di cune per sfumature di rossu, è ùn ponu micca distinguish stu culore da u verde.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *