in

Cume i cani pienghjenu

U dulore per una persona amata hè unu di i più grandi dolori chì l'omu sapemu. I ricercatori d'Italia anu avà dimustratu chì i cani reagiscenu ancu à a perdita di un cunspecificu.

Utilizendu un questionnaire in linea validatu, i scientisti anu intervistatu i pruprietarii di almenu dui cani, unu di i quali era mortu.

I prupietari di i cani intervistati anu infurmatu cambiamenti di cumportamentu in i cani sopravviventi, chì ùn sò micca scunnisciuti per noi da i tempi di dulore: Dopu à a morte di i so cunspecie, i cani cercanu più attenzione, ghjucanu menu, è sò generalmente menu attivi, ma durmianu più. I cani eranu più ansiosi dopu a perdita chè prima, manghjavanu menu, è vocalizavanu più spessu. I cambiamenti in u cumpurtamentu durò più di dui mesi in circa dui terzi di i cani, è un quartu di l'animali anu ancu "pianutu" per più di mità annu.

I circadori sò surprised chì l'intensità di l'attache di u pruprietariu à u so cane ùn hè micca correlate cù i cambiamenti di cumportamentu in u so animali. I risultati ùn ponu esse spiegati solu per prughjettà u dulore di u pruprietariu nantu à u so animali.

Perdita di l'animali cumpagnu: L'animali pienghjenu ancu

Certi spezii animali cum'è primati, balene o elefanti sò cunnisciuti per avè rituali assuciati cù a morte di i cunspecifici. Per esempiu, u corpu mortu hè inspeccionatu è sniffed; E balene o scimmie portanu animali ghjovani morti intornu per un tempu. In i canidi salvatichi, e reazzioni à a morte di i cunspecifici sò raramenti documentati: un lupu intarrava i cuccioli morti, è un pacchettu di dingo hà purtatu un cucciolo mortu per un ghjornu. Per d 'altra banda, ci sò parechji rapporti anecdòtici da i cani domestici nantu à u cumpurtamentu cambiatu dopu à a morte di l'animali partenarii, ma ùn ci hè micca stati dati scientifichi nantu à sta quistione finu à avà.

U studiu ùn pò micca risponde chì l'animali veramente capiscenu è pienghjenu a morte di l'animali partenarii di a listessa casa o piuttostu reagiscenu à a perdita. In ogni casu, u studiu mostra chì i cani pò ancu avè bisognu di cura è attenzione speciale dopu una perdita. L'autori crèdenu chì l'impattu di un tali avvenimentu nantu à u benessere di l'animali pò esse sottovalutatu.

Quistioni più frequente

Un cane pò pienghje bè?

I cani ùn ponu pienghje di tristezza o gioia. Ma ponu ancu sparghje lacrime. I cani, cum'è l'omu, anu i dutti lacrimali chì mantene l'ochju umitu. L'excedente fluidu hè trasportatu à traversu i dutti in a cavità nasale.

Quandu i cani cumincianu à piantà?

Se i cani ponu piantà ùn hè ancu statu pruvata scientificamente. Hè chjaru, però, chì i cani mostranu un cumpurtamentu inusual appena un cunspecificu o una persona impurtante per elli hè mortu. Parechji prupietari di cani informanu questu.

Chì fà si unu di i dui cani mori ?

Sì unu di i cani mori, u so cumpagnu pò sentenu sottustimulatu è ancu annuitu. Aiuta à u cane à aghjustà se pudete cumprità a lacuna cù stimulazione mentale, cum'è ghjochi o passeggiate extra, è ancu insegni un novu truccu o dui.

Quantu dura u dulore in i cani?

L'esperienza mostra chì i cani pienghjenu in modu assai diversu è ancu per periodi diffirenti. Hè per quessa chì ùn ci hè guasi una regula di u pulgaru. U cumpurtamentu di u dolu di solitu finisce dopu à menu di mezu annu.

Cumu si sente un cane quandu hè datu?

tristezza in i cani

Ùn sentenu micca emozioni umane più alte cum'è a vergogna o u disprezzu, ma si sentenu emozioni cum'è gioia, timore è tristezza. In a maiò parte di i casi, reagiscenu à circustanze immediata, ma sti emozioni ponu ancu accumpagnallu per un periudu più longu.

Un cane pò mi manca?

Puderanu mancassi a so cumpagnia, ma chì a brama in i cani ben curati hè più anticipazione chè brama, paragunabile à u sintimu umanu quandu un omu amatu viaghja in un longu viaghju.

Un cane pò sente l'emozioni umane?

Avete qualchì volta l'impressione chì u vostru ghjacaru sente cumu stai? Probabilmente ùn site micca sbagliatu. Ricertamenti, in l'esperimenti, i cani anu dimustratu segni chì ponu dì da l'espressioni faciale è vocalizzazioni chì un omu o un altru cane hè felice o arrabbiatu.

Un cane pò esse risentitu?

I cani sò cunsiderati animali leali chì raramente guardanu rancore. Ma cum'è l'omu, l'amichi à quattru zampe ponu esse veramente arrabbiati è dà à u so maestru a spalla fridda.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *