in

Cavalli: ciò chì duvete sapè

I cavalli sò mammiferi. A maiò parte di u tempu pensemu à i nostri cavalli domestici. In biologia, però, i cavalli formanu un genus. Include i cavalli salvatichi, u cavallu Przewalski, i sumeri è e zebre. "Cavalli" hè dunque un termu cullettivu in biologia. In a nostra lingua di ogni ghjornu, però, di solitu significhemu u cavallu domesticu.

Tutti i tipi di cavalli anu una cosa in cumunu: urigginariamenti campavanu in l'Africa miridiunali è l'Asia. Abitanu in paisaghji induve ci sò à u più pocu arburi è si alimentanu soprattuttu d'erba. Avete bisognu di truvà acqua regularmente.

Tutti i pedi di i cavalli finiscinu in un zoccu. Questu hè un callu duru, simili à i nostri unghie o unghie. A fine di u pede hè solu u toe mediu. I cavalli ùn anu più u restu di i pedi. Hè cum'è marchjà solu nantu à i vostri diti medii è dite medii. Un masciu hè un stallone. Una femmina hè una mare. Un cucciolo hè un puledro.

Ci sò sempre cavalli salvatichi ?

U cavallu salvaticu originale hè estinta. Ci sò solu i so discendenti chì l'omu hà criatu, à dì u nostru cavallu domesticu. Ci sò parechje diverse razze di ellu. Li cunniscimu da e corse di cavalli, di salti di spettaculu o di a splutazioni di pony.

Ci hè ancu qualchì banda di cavalli salvatichi. Sò spessu chjamati cavalli salvatichi, ma questu hè veramente sbagliatu. Sò cavalli domestici salvatichi chì, per esempiu, scappavanu da una stalla è si sò abituati à campà in a natura di novu. Per via di questu, sò assai timidi.

In a natura, i cavalli ferali campanu in bande. Un tali gruppu di solitu hè custituitu solu di parechje mare. Ci hè ancu un stallone è qualchi puledri. Sò animali di volu. Sò poveri à difende si sò dunque sempre in guardia. Dormenu ancu in piedi per pudè scappà immediatamente in una emergenza.

U cavallu di Przewalski s'assumiglia assai à i nostri cavalli domestici, ma hè una spezia separata. Hè ancu chjamatu u "cavaddu salvaticu asiaticu" o "cavaddu salvaticu mongolu". Era quasi estinta. Hè u so nome da u Russu Nikolai Mikhailovich Przewalski, chì l'hà fattu populari in Europa. Oghje ci sò circa 2000 di i so animali in i zoo è alcuni ancu in certi riserve naturali in Ucraina è Mongolia.

Cumu campanu i cavalli domestici?

I cavalli domestici odoranu è sentenu assai bè. I so ochji sò nantu à u latu di a so testa. Allora pudete fighjà quasi in tuttu u circondu senza move a testa. In ogni casu, perchè ponu vede solu a maiò parte di e cose cù un ochju à u mumentu, hè difficiule per elli à vede quantu luntanu hè qualcosa.

A gravidenza di una mare dura quasi un annu da l'accoppiamentu, secondu a razza di cavallu. A giumenta di solitu dà nascita à un solu ghjovanu animali. S'arrizza subitu, è dopu à qualchì ora, pò digià seguità a so mamma.

U cucciolo beie u latti di a mamma da sei mesi à un annu. Hè maturu sessualmente à circa quattru anni d'età, cusì pò fà u so propiu ghjovanu. Di solitu succede prima in i cavalli. I ghjovani stalloni devenu prima affirmà si contru à i so rivali.

Chì razza di cavalli domestici ci sò?

I cavalli domestici sò una spezia d'animali. L'omu hà criatu assai razzi diffirenti. Un identificatore simplice hè una taglia. Misura l'altezza di e spalle. In termini tecnichi, questu hè l'altezza à u garbu o l'altezza à u garbu. Sicondu a lege di ripruduzzione tedesca, u limitu hè di 148 centimetri. Hè circa a taglia di un picculu umanu adultu. Sopra à sta marca sò i cavalli grossi, è quì sottu sò i cavalli chjuchi, chjamati ancu poni.

Ci hè ancu una classificazione basatu nantu à u temperamentu: ci sò friddi, caldi o purosangue. U vostru sangue hè sempre a stessa temperatura. Ma anu caratteristiche diverse: i sbocchi tendenu à esse pisanti è calmi. Sò dunque assai adattati cum'è cavalli di tiro. I purosangue sò nervosi è magri. Sò i migliori cavalli da corsa. E caratteristiche di Warmblood cadunu in un locu trà.

Una subdivisione ulteriore hè fatta secondu l'origine di i zoni di ripruduzzione originale. Cunnisciuti sò i poni Shetland da l'isule, i Belgi, l'Holstein da u nordu di a Germania, è l'Andalusi da u sudu di a Spagna. U Freiberger è uni pochi d'altri venenu da u Jura in Svizzera. Ancu u monasteru di Einsiedeln hà a so propria razza di cavallu.

Ci hè ancu una distinzione di culore: i cavalli neri sò cavalli neri. I cavalli bianchi sò chjamati cavalli grisgi, si sò un pocu spotted sò chjamati cavalli grisgi dapple. Allora ci hè ancu a volpe, u piebald, o simpricimenti "u marrone" è assai altri.

Cumu sò i cavalli?

L'omu hà cuminciatu à catturà è à allevà cavalli circa cinque mila anni fà. Hè stata in u periodu Neoliticu. L'allevamentu significa: Sempre riunite un stallone è una mare cù e caratteristiche desiderate per l'accoppiamentu. In l'agricultura, u putere di i cavalli era impurtante per tirà l'aratu in u campu. I cavalli di cavallu deve esse piuttostu veloce è ligere. I cavalli di guerra eranu assai grande è pisanti è sò stati addestrati in cunseguenza.

Parechje razzi di cavalli sò naturalmente adattati à un clima specificu. I poni Shetland, per esempiu, eranu chjuchi è utilizati per u calore cum'è per i timpeste. Eranu dunque spessu usati cum'è cavalli di tiro in i minieri di carbone inglese. I vini sò spessu micca assai altu, è u clima in i fossi era cálido è umitu.

Per certi travaglii, i sumeri sò più adattati chì i cavalli domestici. Sò assai più sicuru in a muntagna. Issi dui spezii animali sò dunque stati cruciati cù successu. Questu hè pussibule perchè sò parenti cusì vicini: a mula, cunnisciuta ancu com'è mula, hè stata creata da un cavallu cavallu è un stallone sumere.

A mula hè stata creata da un stallone di cavallu è una mare di sumere. E duie razzi sò menu timidi cà i cavalli domestici è assai boni. Vivenu ancu più longu di i cavalli domestici. In ogni casu, i muli è l'indiesi stessi ùn ponu più ghjovanu animali.

Chì andate cunnosce i cavalli domestici?

I cavalli ponu aduprà e so quattru gammi in modi diffirenti per andà. Parlemu quì di diversi passi.

Un cavallu hè u più lento à una caminata. Sempre hà dui pedi in terra. L'ordine di u muvimentu hè a manca davanti - dritta daretu - dritta davanti - manca daretu. U cavallu hè un pocu più veloce di un umanu.

U prossimu stadiu hè chjamatu trottu. U cavallu si move sempre dui pedi à u listessu tempu, in diagonale : Allora manca davanti è drittu daretu, dopu ghjustu davanti è manca daretu. In trà, u cavallu hè brevemente in l'aria nantu à quattru zampe. Quandu si cavalca, questu trema abbastanza forte.

Un cavallu hè più veloce quandu galoppa. U cavallu abbatte e so duie zampe posteriori assai prestu una dopu à l'altru, seguita subitu da e so duie zampe davanti. Allora vola. In verità, u galoppu hè custituitu da parechji salti chì u cavallu stringe inseme. Per u cavaliere, sta andatura hè più tonda è dunque più calma chè u trottu.

In u Medievu è ancu in i tempi muderni, e donne ùn anu micca permessu di pusà in sella cum'è l'omi. Si pusonu nantu à una sella laterale o sella laterale. Avianu i dui gammi nantu à u listessu latu di u cavallu. Ci era ancu una andatura spiciale chì i cavalli eranu addestrati à fà : l'amblà. Oghje hè chjamatu "Tölt". U cavallu move alternativamente e duie gammi manca in avanti, dopu i dui gammi dritti, è cusì. Chì trema assai menu. I cavalli chì maestranu sta andatura sò chjamati domatori.

Quì sottu pudete vede filmi di diversi passi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *