in

Miele: Ciò chì duvete sapè

U meli hè un pruduttu di l'api. Facenu da u nettaru, o melatu, chì vene da i fiori di e piante. U conservanu in favi di cera. Allora chjude u favo cù una tapa di cera. Hanu bisognu di u meli in l'invernu per ùn falle micca di fame.

U meli hè spessu arrubatu : l'orsi attaccanu i bugni. Per via di a so fura grossa, i pungi di l'api sò inutili. L'api duveranu tandu vola via è mette una nova bugna.

L'omu anu utilizatu u meli per millaie d'anni. "Cacciatori di miele" esistiu prima di l'età di petra. A ghjente hà capitu prestu chì pudete caccià l'api cù u fumu è poi saccheghjanu a bugna più o menu in pace.

In i tempi antichi, da l'antichi Rumani finu à dopu à u Medievu, u meli era u più impurtante edulcorante, postu chì u zuccheru ùn esiste micca. I Rumani l'utilizanu soprattuttu per a panificazione. Quelli chì si pudianu permette in u Medievu l'utilizanu per addulcirà u vinu piuttostu aspro.

Oghji si manghja ancu assai meli : più di un milione di tunnellate, vale à dì più di un miliardo di kilogrammi, sò prudutte ogni annu. Manghjemu principalmente cum'è una diffusione.

Chì facenu l'apicultori ?

L'apicultore hè chjamatu apicultore. S'assicura chì l'api si facianu bè per pudè coglie assai meli. Per aiutà à prugressà più veloce, li dà lastre di cera pronta in scatuli di lignu. L'api custruiscenu u favo nantu à sti platti. In questu modu, passanu menu tempu à custruisce pettini è ponu cuncentrazione nantu à a cullizzioni di nettaru è a cura di i ghjovani. Producenu a cera per a custruzzione di u favo stessu: anu glànduli spiciali nantu à u so abdomen per questu scopu. Questi organi ponu fà cera.

Comu ricumpensa, l'apicultore riceve i pettini finiti da l'api. Elimina a capa di cera nantu à a cima è mette u favo in una macchina centrifuga. I favi sò filati finu à chì tuttu u meli hè sbulicatu. Avà hè imbottigliatu in bicchieri.

L'apicultori furnisce ancu cera. A ghjente l'utilizava per disegnà o versà e so candele già à u Medievu. I candele di cera ùn sò micca solu un odore bonu, ma ancu ùn anu micca fuliggine.

Per chì l'abi ùn fallenu di fame in l'invernu, l'apicultori deve dà un rimpiazzamentu. Perchè u meli cuntene assai zuccaru, l'acqua di zuccaru grossu hè una bona scelta. L'apicultore pò cumprà u zuccheru à pocu pressu è vende u meli à un prezzu altu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *