in

U scambiu di calore rende e zampe di cane à prova di l'invernu

Ancu in a temperatura di l'inguernu, i cani ponu toccu a terra cù e so zampe nude senza soffre di frostbite. Anu riesciutu grazia à un riscaldatore sofisticatu, spiegà i circadori giapponesi in u ghjurnale "Dermatologia Veterinaria". Funziona cum'è un sistema di scambiu di calore: u sangue caldu, in entrata riscalda u sangue di ritornu in e zampe, mantenendu u cane caldu è e zampe constantemente fresche.

Pompa di calore in a zampa

Utilizendu a microscopia elettronica, i circadori anu truvatu chì l'arterie è i vini in i zampe di u cane sò notevolmente vicini. Questu permette u calore da u sangue ossigenatu in l'arterie chì venenu da u cori per trasfirià facilmente à u sangue disossigenatu in i vini chì anu avutu in cuntattu cù a superficia fridda. U sangue da e vini torna riscaldatu à u core di u cane è da quì in u sangue cintrali.

Principiu di delfinu è anatra

"Ùn era micca cunnisciutu prima chì u cane usa u scambiu di calore in contracorrente", dice Thomas Ruf da l'Istitutu di Ricerca per l'Ecologia di a Fauna Silvestre à u Vetmeduni Vienna. In altri animali, però, u fenomenu hè cunnisciutu - per esempiu in u delfinu, chì l'utiliza in l'aletta, in u nasu di u cane è di u cervu, è ancu in u pede d'anatra. "Altrimenti, l'anatre si scongelu si stavanu nantu à u ghjacciu per un bellu pezzu. Hè cusì chì mantenenu a temperatura di i so pedi à zero gradi ".

L'animali anu un trucu unicu per ringrazià per u fattu chì u tissutu ùn hè micca danatu. "A cumpusizioni di e parti affettate di u corpu cambia secondu a stagione. In u vaghjimu, l'animali almacenanu più acidi grassi mono- è poliinsatuati cum'è l'oliu di pisci, chì li permettenu di adattà in cunseguenza ", spiega Ruf. L'animali chì entranu in hibernazione riescenu à adattà tuttu u corpu secondu un principiu simili. In u vaghjimu, per esempiu, i marmotte cercanu specificamente per e piante cù grassi insaturati - è in l'invernu ùn anu micca prublema di rinfriscà à dui gradi in tuttu.

Certi cani ùn sò micca invernu

Sicondu u listessu principiu cum'è in u lupu antenatu, a temperatura di a zampa di i cani cade ancu à cero quandu hè friddu. Tuttavia, questu ùn hè micca applicatu à tutti razza di cane. "Alcuni cani ùn sò micca adattati per a neve è u ghjacciu perchè sò stati allevati per altre caratteristiche", dice u capu di ricerca. In stu casu, spiciali stivali d’invernu per i cani pò aiutà. Forniscenu un insulamentu supplementu è ùn solu offre a prutezzione di u fretu, ma ancu di u sali di strada è u granu.

Ava Williams

scrittu da santu Ava Williams

Salutami, sò Ava ! Scrivu in modu prufessiunale da pocu più di 15 anni. Sò specializatu in scrive post informativi di blog, profili di razza, recensioni di prudutti di cura di l'animali è articuli di salute è cura di l'animali. Prima è durante u mo travagliu cum'è scrittore, aghju passatu circa 12 anni in l'industria di cura di l'animali. Aghju sperienza cum'è supervisore di canile è groomer prufessiunale. Cumpete ancu in i sporti di cani cù i mo cani. Aghju ancu i misgi, i porcellini d'India è i cunigli.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *