in

Hawk: Ciò chì duvete sapè

Falchi sò trà l'acelli di preda cum'è l'acelli di preda è i civette. I parenti più vicini di i falchi sò l'aquile, i vulturi, i buzzards, è parechji altri. In totale ci sò una quaranta spezie di falchi. Abitanu quasi in ogni locu in u mondu. Solu ottu spezie riproducenu in Europa. I falchi pellegrini, i falchi di l'arburu è i ghestrini riproduci in Germania è in Svizzera. In Austria, u falcu saker si riproduce ancu. U falcu pellegrinu ghjunghje à a so vitezza più altu in i immersioni : 350 km/h. Hè trè volte più veloce di u ghepardo in a Terra.

I falchi sò facilmente ricunnisciuti da l'esternu da u so beccu: a parti suprana hè curvata cum'è un ganciu. Sò particularmente boni à tumbà a so preda. Un'altra particularità hè oculata sottu à e piume: i falchi anu 15 vertebre cervica, più di l'altri acelli. Questu li permette di vultà a testa particularmente bè per vede a so preda. Inoltre, i falchi ponu vede assai bè cù a so vista forte.

L'omu sò sempre stati affascinati da i falchi. Per esempiu, trà l'antichi Egizziani, u falcu era un signu di u faraone, u rè. Ancu oghje, un falconer hè quellu chì furma un falcu per ubbidisce è caccià per ellu. A falconeria era un sportu per i nobili ricchi.

Cumu campanu i falchi ?

I falchi ponu vola assai bè, ma sempre anu da batte l'ale. Ùn ponu micca planà in l'aria cum'è l'aquile, per esempiu. Da l'aria, sbuchjanu nantu à i picculi mammiferi, rettili, anfibi è insetti più grossi, ma ancu nantu à altri acelli. Fighjenu a preda sia da un perchje sia in volu.

Falchi ùn custruiscenu nidi. Ponenu i so ova in un nidu viotu di una altra spezia d'acellu. In ogni casu, certi spezie falconi sò cuntentati cù un cavu in una faccia di roccia o in un edifiziu. A maiò parte di i falchi femminili ponenu circa trè o quattru ova, chì incubanu per circa cinque simane. In ogni casu, questu dipende ancu di a spezia di falchi.

Ùn si pò dì chì i falchi sò acelli migratori o ch'elli campanu sempre in u stessu locu. U kernel solu pò sempre campà solu in u stessu locu o migrate à u sudu in l'invernu. Chì dipende largamente da quantu cibo nutrizionale trovanu.

Sicondu a spezia, i falchi sò in periculu o ancu minacciati di estinzione. I falchi adulti ùn anu guasi nemici. In ogni casu, i civette volte cumpetenu cun elli per u so situ di nidificazione è ancu uccidenu. In ogni casu, u so nemicu più grande hè l'omu: l'alpinisti minaccianu i siti di nidificazione, è i veleni in l'agricultura s'accumulanu in a preda. I falchi manghjanu sti veleni cun elli. Questu face chì i so cunchiglii d'ova si sò sottili è crack, o i cuccioli ùn si sviluppanu micca bè. I cummercianti d'animali saccheghjanu ancu i nidi è vendenu i ghjovani acelli.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *