in

Guinea pig

U porcu d'India porta u so nome perchè face rumori cum'è un ghjovanu porcu è perchè era purtatu da l'America Sudamerica à traversu u mare in Auropa.

Carattirìstichi

Chì sò i porcelli d'India?

I porchi di Guinea anu una lunghezza di u corpu di 20 à 35 centimetri, i masci pesanu da 1000 à 1400 grammi, e femine pesanu da 700 à 1100 grammi. L'arechje è i gammi sò curtu, a cuda hè ritruvata. Ognunu hà quattru dita è trè dita.

A fur di e forme salvatichi hè liscia, vicinu, è di culore grisgiu-marrone. Ci sò porcellini d'India lisci, swirly è longhi. Sò cunnisciuti ancu com'è porcellini d'India rosette è angora. In più di questi trè tippi di mantellu, ci sò parechje altre variazioni.

Induve campanu i porcellini d'India ?

U porcu d'India vene da Sudamerica. Era tenutu quì da l'Indiani cum'è un animale domesticu. Ci sò ancu i porcelli d'India salvatichi oghje. Hè statu datu u nome di porcellini d'India perchè sò stati purtati in Auropa da una nave à traversu u mare è perchè parevanu è stringhjenu un pocu cum'è porcellini.

L'abitati di e spezie di vita libera sò zoni cù crescita di erba in tuttu l'annu. Abitanu a pianura più bassa di a Pampa in Sudamerica finu à i pendii ripidi di l'Andes, induve si ponu truvà sin'à 4200 metri. Ci campanu in gruppi di cinque à deci animali in tane. Li scavanu elli stessi o li piglianu da altri animali.

Chì tipi di porcellini d'India ci sò?

A famiglia di porcellini d'India include duie sottofamiglie cù sei generi è 14 spezie diverse. Tutti campanu in Sudamerica è sò adattati à diversi abitati.

L'antenati diretti di i nostri porcellini d'India sò i porcellini d'India Tschudi (Cavia aperea tschudii). Sò stati domesticati da l'Indiani è purtati in u mondu sanu da i cunquistatori europei. Oghje ci sò parechje razze diverse: porcellini d'India Rosette, porcellini d'India Sheltie, porcellini di guinea long-haired ancu chjamati Angora, American and English Crested, Rex guinea porgs.

Un altru porcu d'India chì hè sempre in natura oghje hè u porcu d'India di roccia (Kerodon rupestris), cunnisciutu ancu u moko. Misura da 20 à 40 centimetri da a testa à u fondu, pesa circa un kilogramu, è ùn hà micca coda ma piuttostu gammi longu.

Hè u più grande di tutti i porcellini d'India. U fur hè grisgiu nantu à u spinu cù speckles neri è bianchi. Hè giallu-marrone nantu à u ventre è quasi biancu in u collu. I porcellini d'India di roccia vivenu in u Brasile orientale in i zoni muntagnoli secchi è rocciosi. Hanu unghie larghe è arcuate nantu à e so zampe. Puderanu usà per cullà e rocce è l'arburi, è ancu saltà assai altu per circà l'alimentariu.

I porcelli d'India di roccia sò sempre cacciati per a so carne oghje. Un'altra spezia hè a palude o Magna porcellini d'India. Perchè abitanu l'abitati pantanosi è anu bisognu à esse boni natatori, portanu punte palmate. Altre spezie includenu a coba d'india (Galea mustélidi), a cobaia pigmea miridiunali (Microcavia australis) è l'aperea (Cavia aperea), chì hè a più cumuna.

Quanti anni anu i porcellini d'India?

I porcellini d'India campanu trà 4 è 8 anni in media. Cù cura assai bona è bona salute, ponu campà finu à 10 anni o più.

Comportate

Cumu campanu i porcellini d'India?

I porchi di Guinea sò animali socievoli è suciali chì cercanu è piacenu u cuntattu cù i membri di u pacchettu. Quandu dorme o manghja, li piacenu tocchi fisici vicinu.

Siccomu sò abitanti di caverna, anu bisognu di una capanna di dorme in a so gabbia. Hè normale per elli à passà a maiò parte di u ghjornu in a so den, solu spiegà ogni tantu.

Cumu si riproducenu i porcellini d'India?

I porcellini d'India domestici ponu avè da unu à sei cuccioli per cucciola, soprattuttu ci sò dui o quattru cuccioli. I porcellini d'India di roccia salvatica dà nascita solu à unu o dui cuccioli in media. I porcellini d'India domestici ponu accumpagnà tuttu l'annu, perch'elli ponu sempre avè ghjovani. U periodu di gestazione dura circa dui mesi.

A femina dà nascita à u ghjovanu à pusà, lacrime apre a membrana cù i so denti, è poi manghja. Questu hè impurtante, altrimente i ghjovani suffocate. Allora a so mamma lecca a bocca, u nasu è l'ochji puliti.

U ghjovanu pò marchjà uni pochi d'ore dopu a nascita. Sò allattati da a so mamma per trè settimane. I ghjovani porcellini d'India sò sessualmente maturi dopu solu unu à dui mesi. Allora ponu esse accoppiate è avè una prole.

Cumu si cumunicanu i porcelli d'India?

I porcellini d'India si ricunnoscenu per l'odore. Si cumunicanu cù l'altri fischi è sguillate. Quandu sò spaventati o in u dulore, ponu emette un stridulu duru chì pò sonu cum'è un gridu. Inoltre, si stende nantu à a terra quandu anu paura.

Quandu in periculu, ghjucanu à i morti è si trovanu immobile. Quand’elli volenu minacciari l’altri, aprenu a bocca spalancata, scoprendu i denti è chjappà.

Care

Chì manghjanu e cobie?

I porcellini d'India salvatichi, cum'è u porcu d'India di u palude, manghjanu solu foglie. I nostri porcellini d'India di casa sò usati solu per l'alimentu vegetale à pocu energia. Allora anu da manghjà a maiò parte di u ghjornu per esse pienu.

In nisuna circustanza ùn deve micca dà pane o cibo chì hè troppu altu in calori, altrimenti diventeranu sovrappesu è malati. L'alimentu di base più impurtante hè un bonu fenu - i porcelli d'India ùn ponu mai abbastanza. U fenu di saccu di plastica chì puzza di muffa o muffa pò fà malati l'animali.

Attenti cù l'alimenti pronti: i pellets chjamati cuntenenu assai calori. Pudete dà à l'animali un massimu di duie cucchiara à ghjornu, megliu ancu una sola cucchiara ogni dui ghjorni. I porchi di Guinea amanu ancu insalata fresca, frutta è verdura. In l'estiu, pudete ancu nutriscia erba fresca. Per sguassate i so incisivi, chì crescenu in tuttu a so vita, i porcellini d'India necessitanu assai per nibble: i rami da l'arbureti è l'arbureti senza spray sò adattati per questu.

Mantene i porcellini d'India

I porcellini d'India ponu esse guardati in casa è fora. S'ellu vive fora, a stalla deve esse in un locu seccu è seccu. In l'invernu, assai paglia hè ghjittatu, è in i ghjorni friddi, u stallone deve ancu esse coperto cù una manta grossa. S'ellu hè troppu fretu fora, i porcellini d'India deve esse purtatu à l'internu.

In l'estiu, i porcellini d'India ponu ancu curriri fora in u giardinu. Questu hè bisognu di un chjusu di filu chì hè ancu chjusu à a cima. Perchè i misgi, i cani, i martini è l'acelli rapaci consideranu i porcellini d'India cum'è preda.

I porchi di Guinea ùn tolleranu micca bè u calore. Per quessa, deve esse furnitu abbastanza ombra. A so temperatura preferita hè trà 18 è 23 gradi. I porchi di Guinea ponu ancu esse allughjatu in una gabbia nantu à u balcone. Siccomu i porcellini d'India sò animali suciali è u cuntattu suciale cù l'altri hè impurtante per elli, ùn deve esse guardatu solu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *