in

Guinea Pig: Ciò chì duvete sapè

I porchi di Guinea sò roditori. Sò chjamati "piggy" perchè sguillanu cum'è porchi. "Mare" vene da u fattu chì sò stati purtati in Europa da Sudamerica, attraversu u mare.

E spezie di vita libera abitanu sia in i pianuri grassi è i paisaghji rocciosi sterili è l'alte muntagne di l'Andes. Ci ponu esse trovu sin'à 4200 metri sopra u liveddu di u mari. Abitanu in gruppi di cinque à deci animali in arbusti densi o in tane. Li scavanu elli stessi o li piglianu da altri animali. L'alimentu principale di i porcellini d'India in a so patria hè l'erba, erbe, o foglie.

Ci sò trè famiglie diverse di porcellini d'India: I cunigli di pampa da e muntagne di l'America Sudamerica sò 80 centimetri longu da u musu à u fondu è pesanu finu à 16 kilogrammi. Un'altra famiglia hè u capibara, cunnisciutu ancu i porchi d'acqua. Sò i più grandi roditori in u mondu. Abitanu in i zoni umidi di u Sudamerica.

A terza famiglia hè l'"attuali porcellini d'India". Di elli, sapemu megliu u porcu d'India domesticu. Sò animali domestici populari perchè sò assai faciuli di cura. Sò stati allevati per uni pochi di centu anni. Allora ùn campanu più cum'è i so antenati in natura.

Cumu campanu i porcellini d'India?

I porcellini d'India domestici sò longu da 20 à 35 centimetri è pesanu circa un kilogramu. E so arechje sò chjuche è e so gammi sò curtite. Ùn anu micca coda. Hanu incisivi particularmente longu è forti chì cuntinueghjanu à crescenu. U fur di porcellini d'India pò vede assai diffirenti. Pò esse lisu, shaggy, cortu o longu.

I picculi animali respiranu circa duie volte più veloce di l'omu. U vostru core batte circa cinque volte à seconda, circa cinque volte più veloce di l'omu. Puderanu vede luntanu senza vultà a testa, ma sò poveri à stima distanze. I so baffi li aiutanu in u bughju. Puderanu vede i culori, ma ùn sanu micca ciò chì fà cun elli. Sentenu un sonu più altu ch'è l'omu. U so nasu hè assai bonu à l'olfattu, chì hè u sensu più impurtante di a coba d'India.

I porcellini d'India domestici passanu u ghjornu in modu sfarente di noi umani: sò spessu svegliati è spessu dorme, tramindui per periodi di tempu assai più brevi. Intornu à u clock, manghjanu circa 70 volte, cusì picculi pasti una volta è una volta. Per quessa, anu sempre bisognu di manghjà, almenu acqua è fenu.

I porcellini d'India sò picculi animali socievoli, fora di i masci trà elli, ùn si stendenu micca in tuttu. L'animali individuali si sentenu scomodi. Duvete dunque tene duie o più femine inseme. Si stendenu vicinu unu à l'altru per dorme. Tuttavia, si toccanu solu quandu hè assai friddu. Di sicuru, hè diversu cù i ghjovani animali. I porcellini d'India ùn s'accordanu micca cù qualsiasi altru animali, salvu i cunigli.

I porchi di Guinea anu bisognu di spaziu per spustà. Per ogni animali, deve esse un spaziu di un metru per unu. Allora mancu dui animali deve esse guardatu nantu à a superficia di un colchju. Anu ancu bisognu di paglia o serratura, case di lignu, tunnel di tela, è altre cose per nibble è ammuccià.

Cumu si riproducenu i porcellini d'India domestici?

Soprattuttu, i porcellini d'India domestici si riproducenu assai rapidamente! Uni pochi settimane dopu à a so propria nascita, ponu fà a so propria prole. A mamma porta i so figlioli in u so stomacu per circa nove settimane. Dui à quattru zitelli sò generalmente nati. Portanu pelliccia, ponu vede, caminari, è cumincianu rapidamente à nibble in tuttu ciò chì trovanu. Pisanu circa 100 grammi, chì hè quasi quant'è una barra di cioccolata. I ghjovani animali beie u latte da a so mamma perchè i porcelli d'India sò mammiferi.

Immediatamente dopu à dà nascita, una mamma porcu d'India pò esse cumpagnata è diventa incinta. L'animali ghjovani deve esse circa quattru à cinque simane è pisanu circa 250 grammi prima di esse alluntanati da a mamma. Se curati bè, ponu campà à circa sei à ottu anni, alcuni ancu più vechji.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *