in

Gengivite in i misgi

Cù l'arrivu di unu o più misgi, assai novi travaglii sò affruntati da u pruprietariu. Tuttavia, questu ùn significa micca chì l'alimentariu d'alta qualità, diversi pezzi di mobili per i misgi è i ghjoculi, è assai ore di cuddling sò abbastanza.

I misgi ponu ancu malati. Hè tandu chì hè assai impurtante per piglià in seriu queste malatie. Sfurtunatamente, però, assai malatie sò licenziati da i pruprietarii cù un "ottu seranu di novu" o ùn sò ancu nutati. A inflamazioni di e gomma in i misgi hè una di queste malatie, chì sò tuttu innocu per l'animali.

Questu articulu informa nantu à a gingivitis in i misgi, chì diventa rapidamente crònica, è mostra ciò chì i signali d'avvertimentu per guardà è ciò chì u trattamentu pussibule di e malatie croniche in questa zona pò esse.

I primi segni

U periculu cù a gingivitis hè chì parechji misgi, sfurtunatamenti, ùn mostranu micca da l'esternu chì soffrenu di sta malatia. Inoltre, parechji prupietari ùn pensanu mancu à catturà u ghjattu è dopu fighjà in bocca.

In più di quessa, parechji animali ùn anu mancu suppulà. Tuttavia, hè impurtante perchè a gingivitis pò esse assai periculosa per l'animali s'ellu ùn hè micca trattatu. Plaque, per esempiu, hè un primu signu d'avvertimentu chì ùn deve esse ignoratu. S'ellu ùn succede micca, a periodontitis pò sviluppà, in quale u tessulu di gum seria distruttu.

Inoltre, pò ancu accade chì l'infiammazione righjunghji i sockets di i denti da i mandibula, chì avaria ancu purtatu à esse distrutte. I denti perdenu a so presa in l'ossu di a mascella è ponu tandu cascà. Sfurtunatamente, una volta chì e gomma sò state distrutte, ùn ponu più guarì perchè u corpu ùn pò più ricustruisce.

In più di una placca, ci sò di sicuru altri sintomi chì ponu purtà à gingivitis in i misgi. Questi includenu, per esempiu, ferite è infizzioni virali, cumprese glucose o gripe di gattu.

Inoltre, pò esse osservatu chì i misgi manghjanu menu per via di u dulore. Mentre chì u caru pò avè piaciutu di manghjà in u passatu è ùn pudia micca abbastanza, manghjà ùn hè più divertente perchè hè spessu incòmode o veramente doloroso per elli. Certi misgi anu ancu abbandunà l'alimentu appena entra in cuntattu cù u locu di u dolore. L'assunzione di manciari più bassu naturalmente porta ancu à u ghjattu pèrdite pisu, chì di sicuru pò ancu esse assai periculosi à longu andà.

I sintomi in un sguardu:

  • gattu manghja menu;
  • L'animali perdenu pesu per via di un pocu ingesta di alimentazione;
  • gattu hè in dulore;
  • Gums sò pocu rossi;
  • Plaque pò esse vistu;
  • I misgi masticanu senza nunda in bocca;
  • I misgi sò constantemente "asciugà" a bocca;
  • gonfiore di e gengive;
  • tartaru.

Cumu nasce a gingivitis cronica?

Inoltre, e malatie autoimmune chjamate pò ancu purtà à gingivitis cronica. Last but not least, a predisposizione genetica ghjoca ancu un rolu impurtante. Questu significa chì a gingivitis crònica in i misgi pò ancu esse ereditata da i genitori.

A placca bacteriana nantu à i denti hè a causa più cumuna di sti malatie. Tali dipositi accade quandu l'alimentu ferma nantu à i denti. Quessi rapprisentanu una nutrizione perfetta per i diversi batteri in modu chì si multiplicanu splusivi più veloce. Arcuni di sti batteri formanu diverse tossine, chì poi attaccanu i gengivali. A cunsiguenza di questu hè, sicuru, a inflammazione di i gengi di u ghjattu, chì pò esse ricunnisciutu in a prima fase di a chjamata gingivitis da una cucitura rossa scura nantu à a cima di i gengivali. Inoltre, sti batteri, cù u so velenu, ponu ancu entra in u sangue è cusì ancu in l'organi vitali di l'animali. U cori, i rini, o ancu u fegatu pò esse attaccatu è a inflamazioni pò sviluppà, chì puderia diventà rapidamente periculu di vita per l'animali. Ci hè parechje altre ragioni per verificà a gingivitis in i misgi direttamente à u veterinariu.

E diverse varianti di a malatia

In più di e cause assai tipiche, ci sò ancu duie malatie assai cumuni chì ponu purtà à gingivitis in i misgi. Da una parte, ci hè a malatia FORL (Feline odontoclastic resorptive lesions) è dopu ci hè a gingivitis-stomatitis cronica già citata. Spiegheremu e duie malatie quì sottu:

FORL (Lesions résorbantes odontoclastiques félines)

U terminu FORL vene da l'inglese è descrive una malatìa tipica di u gattu in quale e cellule di u corpu, i cosiddetti odontoclasti, attivamente scumpressanu a sustanza dentale finu à e ferite profonde è causanu diversi tipi di danni à u dente. L'antenati di u nostru ghjattu di casa anu ancu patitu di sta malatia, a causa di quale ùn hè micca stata chjarificata.

Sta malatia principia cù u prucessu di distruzzione di i denti. Accumincianu cù a superficia di i gengivi, questu si sparghje nantu à a superficia di a radica è avà ghjunghje à a corona di i denti. Allora i corone di i denti sò affettati solu in u stadiu avanzatu di sta malatia.

A ricerca mostra chì finu à u 70% di i misgi purtati à u veterinariu per a rimozione di u tartru mostranu segni di a malatia in almenu un dente. A probabilità di i misgi chì sviluppanu FORL aumenta cù l'età di l'animali. I molari sò particularmente affettati.

Ciò chì hè tipicu di a malatia hè u fattu chì i diversi tipi di danni à i radichi di i denti sò inizialmente cusì chjuchi chì ùn ponu micca veduti nantu à l'imaghjini di raghji X. Inoltre, l'animali ùn mostranu micca sintomi à questu puntu, perchè u dulore pò esse solu quandu u dannu affetta a corona dentale o a cavità radicali. Pò succede rapidamente chì l'animali abbanduneghjanu l'alimentu appena entranu in cuntattu cù i difetti. Inoltre, si pò ancu esse osservatu quì chì certi animali ùn piacenu più à manghjà è pèrdite pisu rapidamente.

Opzioni di trattamentu

A causa di u fattu chì tutta a dente hè affettata da sta malatia, i medichi accunsenu avà chì deve esse estratti à u più tardi quandu ci hè un dannu visibile à a corona di u dente. Mentre à quellu tempu i tentativi sò stati fatti per riempie i picculi cavità in u collu di u dente, avà sapemu chì stu prucessu cuntinueghja senza ostaculi. Siccomu ùn sapemu ancu cumu si sviluppa veramente sta malatia, sfurtunatamenti ùn ci sò micca misure preventive.

Stomalitis gengivite cronica

Cum'è u nome suggerisce, a gingivitis-stomalitis crònica hè una inflamazioni di e gengive è di a mucosa orale, chì sò croniche è per quessa permanente. Stu quadru clinicu hè assai largu è varieghja da una inflamazioni, chì hè limitata solu à a linea di gum, à forme assai aggressive. Questi ponu sparghje in tutta a bocca è includenu ancu a lingua è a faringe, chì di sicuru porta à severi prublemi di deglutizione in i misgi. In i misgi ghjovani, invece, ci hè una forma speciale di sta malatia in quale e curone di i denti diventanu sopra à u tessulu enzyme.

Sfurtunatamente, a cundizione di u ghjattu affettatu hà deterioratu più è più cum'è a malatia avanzava. Spessu u cumpurtamentu di manghjà diminuisce, chì pò andà finu à u rifiutu cumpletu di l'alimentariu. Inoltre, i misgi affettati spessu anu un flussu aumentatu di saliva in cunnessione cù un odore sgradevule da a cavità orale.

Basatu nantu à studii, i medichi sò avà sicuru chì ci sò parechji fatturi chì ponu esse in parte rispunsevuli di sta malatia. In l'animali malati, per esempiu, certi virus pò esse spessu rilevati cù l'aiutu di un tampone in a cavità orale, chì sò spessu assuciati cù a causa di a malatia. Sfurtunatamente, sti virus ponu ancu sparghje e malatie in animali sani.

Inoltre, i sperti assumenu chì i prucessi immunologichi lucali ghjucanu ancu un rolu impurtante, cusì chì una malatia autoimmune hè più prubabile di esse assunta. Questu significa novu chì hè una malatia in quale i tessuti di u corpu sò attaccati. Tuttavia, ci sò altre malatie chì venenu assai vicinu à a gingivitis-stomalitis cronica. Per quessa, hè sempre assai impurtante chì un test di sangue hè realizatu per identificà a malatia.

Opzioni di trattamentu

À u principiu, i misgi affettati sò spessu trattati cù antibiotici è diverse droghe antiinflamatorii, chì generalmente cuntenenu ancu cortisone. Sfortunatamente, anche si sti medicazione aiutanu inizialmente, i sintomi sempre tornanu dopu chì a medicazione hè firmata.

In ogni casu, per via di l'effetti secundari chì ponu accade cù u trattamentu longu, i sperti cunsiglianu di l'amministrazione di medicazione per anni. I sperti anu sempre ricerca di novi medicini oghje, alcuni di i quali sò assai bè ricevuti. In più di l'amministrazione di medicazione, i denti anu da esse ancu estratti per sta malatia, perchè si puderanu ottene risultati assai boni, in particulare cù l'estrazione di i molari.

In ogni casu, a maiò parte di i patroni di l'animali sò riluttanti à avè i denti tirati in prima, chì portanu parechji à crede chì i misgi anu prublemi à manghjà. Tuttavia, questa hè una cunclusione sbagliata, perchè ancu senza molari, i misgi sò eccellenti à manghjà. Ùn solu l'alimentu umitu, ma ancu l'alimentu seccu.

Spazzola i denti in i misgi?

Se i denti di u ghjattu anu da esse puliti, di solitu devenu esse preparatu per questu. Questu hè bisognu di trattamentu antibioticu. Inoltre, diversi geli chì sò appiicati à i gengivali ponu aiutà à riduce un pocu l'inflamazione.

Di sicuru, i varii mezi chì noi l'omu usemu ùn sò micca adattati per i misgi è ùn devenu micca esse usatu per sustene l'igiene orale di l'animali. I trattamenti di solitu duranu circa una settimana, perchè e dentiere ponu esse pulite da u veterinariu sottu anestesia. Cù tali trattamenti, pò esse sempre u casu chì i sacchetti parodontali o i denti solti anu da esse eliminati. A volte questi ùn ponu micca bisognu di scupertu ancu durante l'esaminazioni preliminari, postu chì i misgi tollerà solu questi esaminazioni in una misura limitata.

U trattamentu di seguitu di tali restaurazioni dentali cunsiste principalmente in l'igiene orale. Parechji sperti accunsenu chì spazzolà i denti di u vostru ghjattu pò ancu aiutà. Tuttavia, hè spessu assai difficiuli di fà sta prucedura per a prima volta quandu u ghjattu hè digià adultu. Per quessa, più è più patroni di misgi decide di principià à spazzolà i denti cù i so gatti chjuchi per mantene i so denti sani da u principiu.

Di sicuru, hè impurtante chì fate questu solu s'ellu ùn ci hè micca inflamazioni. L'alimentu amichevule per i denti è i tratti amichevuli à i denti aiutanu ancu à mantene i denti belli è puliti, perchè ùn possu micca dipositu dipositu. Cù altri misgi, invece, u trattamentu medico permanente ùn pò più esse evitata, sfurtunatamenti.

Quale medicazione sò utilizati hè di sicuru cumplitamenti sfarente da casu à casu è dipende ancu di u veterinariu. I costi chì i prupietari facenu avà varienu assai, ma sò generalmente micca chjuchi.

Hè ancu impurtante chì l'animali sò abbastanza immunizzati. Inoltre, hè impurtante per avè cuntrolli regulare di i denti à u veterinariu, perchè sè vo site predispostu à i prublemi di gomma o a furmazione di tartaru, solu a pulizia regulare di i denti da un prufessiunale vi aiuterà.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *