in

L'arbureti di fruttu: ciò chì duvete sapè

L'arbureti di fruttu portanu frutti: pomi, pere, albicocche, ciliegie è assai altri. Pudete truvà in tuttu u mondu oghje, sempre chì ùn hè micca troppu fretu. U fruttu hè assai sanu per via di e vitamini è dunque deve esse parti di a dieta di ogni ghjornu.

Dapoi i tempi antichi, l'omu hà cultivatu l'arbureti di fruttu da l'arburi salvatichi. Quessi sò spessu solu distanti in biologia. I nostri variità di frutti sò stati creati da spezie vegetali individuali attraversu a ripruduzzione. Tuttavia, una distinzione ùn hè micca solu fatta trà i diversi tipi di frutti, ma ancu trà trè forme di crescita principali di l'arburi:

L'arbureti standard esistevanu principalmente prima. Eranu spargugliati nantu à i prati per chì l'agricultore puderia aduprà l'erba. L'arbureti mediani sò più prubabile di esse in giardini. Hè sempre abbastanza per mette una tavola sottu o per ghjucà. I più cumuni oghje sò l'arburi bassu. Crescenu cum'è un trellis nantu à u muru di a casa o cum'è un machja spindle in una piantagione. I rami più bassi sò digià a mità di metru sopra a terra. Allora pudete coglie tutti i pomi senza scala.

Cumu sò creati novi varietà di frutti?

U fruttu vene da i fiori. Durante a ripruduzzione, u polline da un fiore maschile deve ghjunghje à l'estigma di una fiore femina. Questu hè generalmente fattu da l'api o altri insetti. Se ci sò assai arburi di a listessa varietà vicinu à l'altri, i frutti conservanu e caratteristiche di i so "parenti".

Se vulete crià un novu tipu di fruttu, per esempiu, una varietà di mela, avete da portà u polline da altre piante nantu à l'estigma. Stu travagliu hè chjamatu traversu. Tuttavia, u criaturu deve ancu impedisce chì l'abi interferiscenu cù u so travagliu. Allora prutege i fiori cù una reta fina.

A nova mela poi porta cù e caratteristiche di i dui genitori. U criaturu pò selezziunà specificamente i genitori nantu à u culore è a dimensione di u fruttu o cumu si tollerà certe malatie. Tuttavia, ùn sà micca ciò chì vene da ellu. Ci hè da 1,000 10,000 à XNUMX XNUMX tentativi di creà una bona nova varietà di mela.

Cumu propagate l'arburi da fruttu?

U fruttu novu porta e so proprietà in i pepite o in a petra. Puderete suminà sti sementi è cresce un arbulu di fruttu da elli. Hè pussibule, ma tali arburi di fruttu sò generalmente crescenu debbuli o inegali, o sò tandu torna suscettibile à e malatie. Allora un altru truccu hè necessariu:

U vignaghjolu piglia un arbulu di fruttu salvaticu è taglia u troncu un pocu sopra a terra. Taglia un ramu da u sapling novu cultivatu, chì hè chjamatu "scion". Dopu mette u scion nantu à u troncu. Avvolge una corda o una banda di gomma intornu à l'area è sigilla cù cola per mantene i patogeni fora. Stu travagliu tutale hè chjamatu "refining" o "grafting on".

Se tuttu va bè, e duie parti cresceranu cum'è un ossu rottu. Hè cusì chì un novu arbulu di fruttu cresce. L'arbulu hà tandu e proprietà di u ramu grafted. U troncu di l'arbulu salvaticu hè solu usatu per furnisce l'acqua è nutrienti. U situ di grafting pò esse vistu nantu à a maiò parte di l'arburi. Hè circa duie mani da terra.

Ci sò ancu criatori chì piacenu à injertu diversi scions nantu à e diverse rami di u stessu arbulu. Questu crea un arbulu unicu chì porta assai variità diffirenti di u stessu fruttu. Questu hè particularmente interessante cù ciliegie: avete sempre ciliegie fresche nantu à un periudu di tempu più longu perchè ogni ramu ripens in un tempu diversu.

Solu: Imbulighjate pomi nantu à pere o prugne nantu à l'albicocca ùn hè micca pussibule. Questi scions ùn crescenu micca, ma simpricimenti murenu. Hè cum'è cucendu l'arechja di un gorilla nantu à un umanu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *