in

Libellule: ciò chì duvete sapè

Libellule sò un ordine di insetti. Ci sò circa 85 spezie diverse in Europa è più di 5,000 XNUMX in u mondu sanu. E so ali allargate sò da dui à onze centimetri longu. Spezie individuali righjunghjenu quasi vinti centimetri.

Libellule anu dui parigli d'ale chì ponu spustà indipindente. Pudete aduprà per volà giri assai stretti o stà in l'aria. Certi spezie ponu ancu vulà in daretu. L'ale sò custituiti da un fine scheletru. In trà si stende una pelle assai fina, chì hè spessu trasparente.

Libellule sò predatori. Piglianu a so preda in volu. E so gambe di fronte sò apposta per questu scopu. Libellule manghjanu principarmenti altri insetti, ancu libellule di u so propiu tipu. I so nemici sò ranocchi, uccelli è pipistrelli. Vespe, formiche, è certi ragni manghjanu i ghjovani libellule. Questi sò ancu vittime di e piante carnivore.

Più di a mità di e spezie d'Europa sò in periculu, è un quartu hè ancu minacciatu di estinzione. I so spazii di vita sò riduzzione perchè a ghjente vole cultivà in più in più terre naturali. Inoltre, l'acqui sò contaminati, perchè e larve di libellule ùn ponu più sviluppà in elli.

Cumu si riproducenu e libellule?

E libellule s'accoppianu in volu è s'appoghjanu l'una à l'altru. Si curvanu in tale manera chì questu crea una forma di corpu chjamata a rota di accoppiamentu. Hè cusì chì e cellule sperma di u maschile entranu in u corpu di a femina. Calchì volta u masciu tene nantu à una pianta.

A femina di solitu pone i so ova in l'acqua. Certi spezii ponu ancu i so ova sottu a cortezza di l'arburu. Da ogni ovu, u stadiu prelimiunale di una larva sbocca, chì poi sparghje a so pelle. Allora hè una vera larva.

E larve campanu in l'acqua da trè mesi à cinque anni. Duranti stu tempu, a maiò parte di elli respira à traversu i so branchi. Si nutrenu di larva di insetti, granchi minuscoli o caprini. E larve anu da sparghje a so pelle più di deci volte perchè ùn ponu micca cresce cun elli.

Infine, a larva abbanduneghja l'acqua è si mette nantu à una roccia o tene nantu à una pianta. Allora abbanduneghja a so cunchiglia di larva è stende l'ale. Da tandu hè una vera libellula. Comu tali, però, vive solu per uni pochi di settimane o uni pochi di mesi. Duranti stu tempu, deve esse cumpagnate è pone l'ova.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *