in

Pruprietà di cani in tutta a storia

In u passatu, i cani avianu da accuccià per calci è colpi. Oghje, i so discendenti si stendenu nantu à i nostri divani è coccole. Noi umani facemu sempre di più per diventà u megliu amicu di u cane. Ma avemu ancu andatu troppu luntanu ? Facemu un sguardu storicu in daretu.

Ti preoccupi se a vostra preoccupazione per u vostru ghjacaru diventerà una humanizazione se vi veste in una giacca? O forse starnutevi in ​​tali discussioni, sapendu chì cunnosci megliu u vostru cane è sapete ciò chì si senti bè?

100 anni fà

Hè cusì chì i pinsamenti ponu andà cù i pruprietarii di cani oghje. Sì, invece, viaghjàmu uni pochi di centu anni in daretu in u tempu, a ghjente ùn si graffiavanu appena a testa nantu à tali cose. Ma ancu allora, i cani sò stati trattati cum'è l'omu, ancu s'ellu ùn hè micca in modu chì ricunnoscemu da oghje. Ùn ci era ancu Adidas - o Adidog.

- L'omu anu umanizatu animali di tutte l'età, in tutte e culture. Ma a nostra visione di ciò chì l'omu è l'animali sò hè cambiatu. In altri palori, i modi di a ghjente di prehumanizing l'animali sò in constantemente cambiante, dice u storicu di l'idee Karin Dirke, chì hà interessatu à cumu a ghjente hà pensatu à l'animali in tutta a storia.

Cambiatu a vista di u cane

E discussioni nantu à u trattamentu di i cani cum'è l'omu pò ancu esse tracciate à a storia, ancu s'ellu ùn hè micca cusì luntanu. Karin hà lettu manuali più antichi nantu à cumu si deve cura di i cani, per avè una idea di cumu a vista di u cane hà cambiatu cù u tempu. È hà trovu quasi una voce di centu anni chì u cane ùn deve esse trattatu cum'è un umanu.

- Digià à u principiu di u XXmu seculu, a ghjente era spessu avvirtata di ùn turnà u cane in qualcosa altru ch'è ciò chì era, dice Karin.

Ma l'ansietà ùn era micca solu per u cane. Diversi esperti di cani anu dettu chì u cane hè una criatura egoista chì ùn importa micca l'omu. Dunque, un patrone di cane chì trattava u so cane cum'è un umanu, cum'è un uguale, perde u cuntrollu.

U Cane cum'è Amicu

Per millaie d'anni, i cani anu aiutatu a ghjente à caccià, à pasce e pecure, à mantene a pulita è a guardia. Ma per l'ultimi centu anni, l'omu avemu acquistatu un cane cum'è amicu.

Ma u scopu di avè un cane era ancu completamente diversu allora. U fattu chì i manuali detti cunsiglii nantu à cumu cuntrullà u cane, invece di cumu diventà u so amicu, hè di sicuru ancu per u fattu chì avemu campatu una vita diversa da l'oghje.

- I libri anu datu cunsiglii nantu à cumu fà u cane à fà travaglii speciali, dice Karin.

City Racks in Svezia

I cacciaturi si pusonu cù u fucile in una manu è u manuale in l'altru, prima di piglià Puck fora in u boscu per scout è sniff per l'alce.

Quandu andemu in altri paesi oghje, pudemu esse horrified à quantu i cani di strada brusque sò qualchì volta trattati. Ma a ricerca mostra chì e tracce di a rilazioni antipatiche di a ghjente cù u cane ponu esse tracciate in u tempu ancu quì. Centinaie d'anni fà, i paisani svedesi chjappà dopu à i "centu racks" è "racks village", per ch'elli amparanu à cunnosce capanna.

Ancu in u principiu di u 20u seculu, assai di i cani di Svezia dormenu in cani friddi, o ancu in i carrughji. Battu un cane chì ùn hà micca fattu cum'è u patrone hà urdinatu ùn era micca maravigliu.

Fortunatamente, sta manera di manighjà i cani hè diminuitu lentamente. Hè notevuli s'è vultemu l'ochji à e discussioni d'oghje nantu à l'umanizazione. Quandu avemu parlatu oghje di ùn trattà u cane cum'è un umanu, hè per u cane, micca per u nostru.

- Di solitu si dice chì hè bè di mette una manta nantu à u cane, sempre chì hè fattu perchè u cane hè congelatu piuttostu chè perchè associà a manta cù qualcosa di accogliente, dice Karin.

U Cane, un membru di a famiglia

Quasi tutti l'esperti di cani d'oghje assumenu chì u cane si preoccupa di u so patrone di cane. À u listessu tempu, a vista di u patrone di u cane hà cambiatu da ciò chì era in u principiu di u XXu seculu. Avà aspettate di risponde à a preoccupazione di u cane. A relazione deve esse basatu annantu à una amicizia mutuale. Se u cane era aspittatu per adattà à noi, hè un pocu sfarente oghje.

- I novi manuali enfatizzanu constantemente una adattazione à u modu di esse di u cane, dice Karin.

A nova vista di u cane hè ligata à u fattu chì u so postu in a sucità hà cambiatu. Per millaie d'anni, i cani anu aiutatu a ghjente à caccià, pasce e pecure, mantene a pulita è guardà e so case. Ma in l'ultimi centu anni, più è più persone anu avutu u tempu è i soldi per piglià un cane cum'è un amicu. U cane hè statu accoltu in a villa è Volvo cum'è un membru di a famiglia uguale. Di sicuru, questu hè statu nutatu in a libreria di i cani.

- In l'anni 1970, più è più manuali cuminciaru à vultà à e persone chì avianu i cani cum'è animali, dice Karin.

Rispunsabilità aumentata per i pruprietarii di cani

L'addestratore di cani Eric Sandstedt hà scrittu cum'è prima di u 1932 Me and my dog: A cura di u cane di cumpagnu è u dressage. Ma ci vulerà 40 anni prima chì u generu hà veramente sfondatu, è poi splode in l'anni 1990. Da allora, i novi manuali anu cuntinuatu à appruntà nantu à i scaffali di e librerie.

Ma avà ùn si tratta più solu di esse cumpagnia, amare è cura.

- Oghje ci hè una rispunsabilità aumentata per i pruprietarii di cani per mantene, stimulà è fà e cose inseme cù i so cani, dice Karin.

Oghje passemu u tempu cù i cani in modu storicamente novu è anticu. Un pò ghjucà cù u cane camminendu à quattru zampe è sniffing, un altru ripiglià, terzu cuddling cù u cane nantu à u sofà. Tutti i trè sò prubabilmente uniti da u fattu chì anu pensatu à ciò chì face a vita di u cane significativu.

À u listessu tempu, a rispunsabilità aumentata di i patroni di i cani per a salute di u cane hà significatu chì anu evaluatu i modi di vive cù un cane in modi novi. E dumande sò state suscitate è discusse. Induve pudemu, per u cane, truvà u cunfini trà a cura è l'umanizazione, trà u cane è l'omu ?

Più persone chè mai sò sete di cunniscenze nantu à tali prublemi.

- Pensu chì ùn avemu micca vistu ancu a culminazione di a quantità di letteratura canina, dice Karin.

Ma à u listessu tempu chì avemu acquistatu più è più cunniscenze nantu à u nostru megliu amicu, diventa difficiule per parechji di valurizà è di vista generale. Cumu pò un pruprietariu di un cane solitario sapè quale à sente quandu tante persone pensanu cusì diversu?

Karin crede chì l'expertise hà assai da insignà. Ma per u futuru, si sente una certa preoccupazione chì a duttrina di a vita cù un cane hè completamente lasciata in manu di l'esperti. Se spendemu troppu energia in seguitu à l'ultime tendenze, risichemu di scurdà u cane stessu.

Una manera di cunnosce u vostru cane ancu megliu pò esse di scuntrà à l'altri chì anu un cane è scambià esperimenti.

- Spergu chì ancu più persone s'impegnanu volontariamente in l'associazioni di cani per chì e persone cun interessu in i cani anu l'uppurtunità di scuntrà, dice Karin Dirke.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *