in

L'insetti sentu dolore?

Tali osservazioni indicanu chì l'insetti in particulare ùn sentenu micca dolore cum'è l'omu. Hanu organi sensoriali cù quale ponu percive i stimuli di u dulore. Ma prubabilmente a maiò parte di l'invertebrati ùn sò micca cuscenti di u dulore per via di a so struttura di u cervellu simplice - mancu i vermi di terra è l'insetti.

U neurobiologu di Berlinu Menzel rapprisenta una teoria diversa. In a so vista, u dulore ùn hè micca dipendente da a cuscenza o u sviluppu filogeneticu. Per Menzel, a percepzione di u dulore hà qualcosa di fà cù l'identificazione. "Quandu l'animali si sperienze cum'è individui, ponu ancu sviluppà un cumpunente emutivu - qualcosa cum'è u dolore", dice Menzel.

Un polpo, per esempiu, hè capaci di fà questu. I travagliadori di una culunia d'api, invece, ùn puderanu micca ricunnosce l'altri cum'è individui. Menzel, dunque, cunsidereghja piuttostu improbabile chì l'abi sentenu dolore.

Ancu s'ellu ci hè dubbitu: in Germania, hè strettamente pruibitu di inflighje u dolore à l'animali. L'Attu di Benessere Animale seguita a cunclusione di l'analogia. In ogni casu, solu i vertebrati cum'è pesci, anfibii, rettili, uccelli è mammiferi sò prutetti da a lege penale. L'invertebrati, cum'è l'insetti, l'aragni è e lumache sò abbandunati.

Intantu, l'esperimenti cù sti criaturi sò solu esse signalati, ma ùn sò più appruvati. Certi calamari è crustacei assai sviluppati cum'è l'aragosta occupanu una pusizione speciale. I studii scientifichi anu dimustratu chì questi animali anu un sistema nervuu assai sviluppatu chì permette à sente u dolore.

Un insettu pò sente u dolore?

Soffrenza persistente: L'insetti ùn ponu micca solu sperienze u dolore agutu, ma ancu soffrenu di u dolore crònicu - cum'è noi, l'omu. Ancu s'è una ferita di u nervu hè guaritu longu, sò troppu sensibili à i stimuli di u dolore, cum'è un esperimentu hà dimustratu.

Un ragno pò sente u dolore?

Wolfgang Nentwig, ecologista è spider researcher, Università di Berna "Tutti l'animali chì anu un sistema nervu cintrali sò capaci di sente u dolore, cumpresi vertebrati è artropodi cum'è ragni è molluschi.

L'animali sentenu dolore quandu si manghjanu?

L'uccelli anu recettori di u dolore è per quessa sentenu u dolore cum'è i mammiferi, secondu Bekoff. In un studiu di u 2000, i polli zoppi anu sceltu dieti chì cuntenenu analgesici quandu anu datu una scelta di cibo.

Chì animali ùn sò micca in u dulore?

Robuste, resiliente è estremamente duru: u rattu mole nudu africanu hà caratteristiche chì u distinguenu da tutti l'altri mammiferi. Un squadra di ricerca tedesca-americana hà scupertu chì hè quasi completamente insensibile à u dulore.

Un'ape ùn pò micca lamentà

I segni di u dulore sò spessu revelati solu da e teste fisiulogiche, cum'è l'aumentu di a freccia cardiaca o l'alterazione di i livelli di l'hormone.

Ancu s'è u dulore diventa un sentimentu misurabile in questu modu: In ultimamente, l'omu trasfiriu solu e so esperimenti à u mondu animale per analogia.

Questu pò esse sensu quandu si tratta di l'animali chì sò relativamente vicinu à l'omu. In ogni casu, u più distante hè à un livellu filogeneticu, più arbitrariu apparenu i criteri di u dulore: Un'ape ùn pò micca lamentà o stringhje i denti.

U so sistema nervu ùn pò micca esse paragunatu cù u sistema nervu cintrali di i vertebrati. In ogni casu, u neurobiologu Menzel, chì ellu stessu investiga i prucessi di apprendimentu in l'api, cunsidereghja l'analogia utile per valutà u dolore: "Pensu chì a similitudine cù l'omu ùn hè micca un criteriu cattivu. Per una raghjone simplice: ùn avemu micca altru dispunibule ".

In u stessu soffiu, però, Menzel mette in guardia contru à a cunclusione inversa: "Omu deve esse attentu à ùn assume micca chì u vermu sente dolore solu perchè si torce".

Da un puntu di vista scientificu, troppu empatia ùn hè micca appropritatu, accunsenu Alexander Borst da l'Istitutu Max Planck per a Neurobiologia in Martinsried. L'omu sò troppu sfarente da l'animali per ghjudicà u dulore di l'animali: "Un insettu cù una gamba rotta cammina cum'è prima, senza risparmià visibilmente a gamba". Ancu i locusti cuntinueghjanu à manghjà mentre sò manghjati da una mantide preghiera.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *