in

Determina a quantità giusta di cibo per u gattu

Quantu manghjà u mo gattu hà bisognu à ghjornu? Ci sò tante risposte à sta quistione simplice quant'è i misgi. Spieghemu cumu stabilisce a quantità ghjusta di alimentu per u vostru gattu!

Sì i misgi sò alimentati da l'ochju è si sentenu, o s'ellu sempre piglianu l'alimentu quandu volenu, l'obesità periculosa pò sviluppà rapidamente. Hè dunque d'utile per sapè a quantità ottima di l'alimentariu di u ghjornu per u vostru gattu è l'utilizanu cum'è guida quandu si alimenta. Questu ùn significa micca chì avete da seguità à u gramma, ma piuttostu cum'è una guida per furnisce u vostru ghjattu cù una dieta equilibrata è sana. Ma cumu sapete quantu alimentu u gattu hà bisognu in un ghjornu?

Ogni Gattu hà un Esigenza Alimentaria Individuale

A quantità ottima di l'alimentariu ùn pò esse determinata in termini generale. Ogni gattu hà i so bisogni energetichi. Se u ghjattu cunsuma più energia ch'ella usa, u so pesu di u corpu cresce. Se usa più energia ch'ella piglia, u so pesu cala. I cunsiglii di alimentazione nantu à l'etichette sò dunque da esse intesu cum'è valori di guida approssimativi: a quantità individuale di l'alimentu varieghja da u gattu à u gattu è deve esse sempre calculata da sè stessu per esse in u latu sicuru. Questu hè bisognu di dui valori in particulare:

  • u bisognu di energia ogni ghjornu di u gattu
  • a densità energetica di l'alimentu di gatti
  • Per determinà a quantità curretta di alimentazione, u requisitu energeticu deve esse prima calculatu, per pudè calculà a quantità curretta di alimentazione in u sicondu passu.

Determina i bisogni energetichi di u gattu

I bisogni energetichi di i misgi sò sottumessi à parechji fatturi è ùn ponu micca esse pressatu in una specificazione rigida. Ancu a temperatura di l'ambienti hà influenza in u cumpurtamentu di l'alimentariu. I fatturi più impurtanti sò:

  • etati
  • a punti
  • livellu di attività
  • castrazione
  • pisu corpu
  • metabolism |

Per esempiu, i misgi vechji sò generalmente bisognu di energia più bassu perchè ùn sò più attivi cum'è un adultu, i misgi in forma. I misgi castrati, anziani o menu attivi necessitanu sin'à 30% menu calori cà un gattu unneutered, più ghjovanu è attivu. In tali casi, hè megliu dumandà à u vostru veterinariu per cunsiglii individuali. Cunnosce u vostru ghjattu è pudete descriverà a situazione à ellu in dettagliu è valutà quale quantità di alimentu hè adattatu per u vostru gattu vechju o malatu.

Per un bellu pezzu, i bisogni di l'energia sò stati calculati linearmente, postu chì era presumitu chì un grande cat avissi automaticamente bisognu di più energia. Stu metudu di calculu hè avà obsolet. E linee guida FEDIAF (European Pet Food Industry) ricumandenu di calculà u pesu di u corpu metabolicu cù diversi esponenti basati nantu à u tipu di pesu di u gattu. E formule per questu sò:

  • Gattu di pesu normale: pisu corpuscule 0.67 x 100 kcal = esigenza di ogni ghjornu in kilocalorii
  • Gattu in sovrappeso: pisu di corpu 0.40 x 130 kcal = esigenza di ogni ghjornu in kilocalorii
  • Cat underweight: pisu di corpu 0.75 x 100 kcal = esigenza di ogni ghjornu in kilocalorii

Determina a quantità giusta di l'alimentariu per i misgi

Una volta chì cunnosci i bisogni energetichi di u vostru ghjattu, avete bisognu di sapè quante calori sò in 100 grammi di u so alimentu. Parechji pruduttori furnisce sta infurmazione vicinu à a ricunniscenza di l'alimentazione. A formula per a quantità di alimentazione di ogni ghjornu hè:

Esempiu: Diciamu chì un gattu di pesu normale pesa 3.5 kg. Prima, calculate i vostri bisogni energetichi di ogni ghjornu. Questu hè 3.50.67 x 100 kcal = 231 kcal.

Suppone chì u ghjattu manghja un alimentu umitu chì hà una densità energetica di 85 kcal per 100 grammi. Allora fate a matematica (231 x 100) / 85. Hè circa 272 grammi, chì stu gattu hà bisognu ogni ghjornu per risponde à i so bisogni energetichi.

L'alimentu seccu è i tratti cum'è parte di l'indennità di alimentazione di ogni ghjornu
A maiò parte di i misgi ùn sò micca solu alimentati cù umitu. L'alimentazione supplementaria cù l'alimentariu seccu hè abbastanza cumuna in parechje famiglie di gatti. Di solitu ci sò ancu tratta. Questu deve esse cunsideratu in l'alimentazione di ogni ghjornu: Se u ghjattu hè datu un alimentu seccu in più di l'alimentu umitu, questu conta ancu com'è parte di a razione di ogni ghjornu è a quantità di alimentu umitu deve esse ridutta in cunseguenza.

Ma attenzione: l'alimentu seccu è i tratti anu una densità energetica assai più altu ch'è l'alimentu umitu è ​​ponu esse veri "mangiatori di grassu"! 100 g di cibo seccu è 100 g di cibo umitu anu densità energetica completamente diversa. I valori devenu dunque esse calculati individualmente per ogni tipu di alimentazione. Allora pudete cunghjuntà elli in modu chì inseme rispondenu à i bisogni energetichi di u ghjattu.

A ciotola di cibo secca sempre piena

Si deve astentu di alimentà solu l'alimentu seccu è di ciotole sempre piene di cibo seccu: I misgi apparentemente anu difficultà à regulà a so ingesta d'energia secondu i bisogni attuali quandu sò offerti cibo cù una densità d'energia alta. In particulare cù i misgi interni, questu hè spessu u trigger per l'obesità periculosa.

Pudete riempie a tazza di l'alimentariu seccu cù a quantità calculata à u principiu di u ghjornu. Allora u ghjattu hà accessu tuttu u ghjornu è pò manghjà quandu ellu vole. Ma i seguenti s'applicanu: Se a razione di ogni ghjornu hè usata, a tazza di alimentazione resta viota!

Un'eccezzioni à a regula hè i gattini in u primu annu di vita, i misgi incinti è in lattazioni: ponu sempre manghjà quantu volenu.

Fighjate u vostru ghjattu è avvicinà a quantità ottima di cibo mentre utilizate i valori calculati cum'è guida. Se alimentate u vostru ghjattu in modu ottimale, ùn guadagnerà nè perde pisu. Se vulete chì u vostru ghjattu pèrdite pisu o guadagnà pesu, hè sensu di circà cunsiglii, per esempiu da u vostru veterinariu o un nutrizionista.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *