in

Cucu : Ciò chì duvete sapè

U cuccu hè un acellu chì campa cun noi in a primavera è à u principiu di l'estate è chì ricunnoscemu da a chjama di u masciu. Sona qualcosa cum'è "gu-kuh". A femina hè cunnisciuta per pusà i so ova in i nidi di l'altri è ùn l'incuba micca ella stessu.

U cuccu hè diventatu pupulare in a Foresta Nera : stu clock hè appiccicatu à u muru. Ogni ora si apre una porta è esce una figura d'acellu. A so chjama hè abbastanza vicinu à quella di u cuccu veru.

Cumu campa u cuccu ?

U cuccu hè un acellu migratori chì viaghja assai longu. Passa a maiò parte di u so tempu in a mità miridiunali di l'Africa o in l'Asia miridiunali. À a fine di u nostru invernu, si mette. In i nostri paesi, ghjunghje versu aprili. Ogni cuccu vola solu, micca in una banda.

U masciu usa a so chjama tipica per attruverà una femina. Dopu à l'accoppiamentu, a femina di solitu pone una decina d'ova, ma solu unu à volta. Si mette nantu à un ramu è fighja i so uccelli ospitanti. Ùn pò esse solu ogni spezia d'uccelli. Hè a listessa spezia in quale a donna cuckoo stessu hà crisciutu. Per mezu di l'evoluzione, l'ova di cuccu anu cambiatu in modu chì s'assumiglia assai à l'ova di a famiglia ospitante. Sò solu un pocu più grande.

Appena un cuccu di u zitellu hà covatu, cumencia à manuvra l'ova restante o ancu i pulcini fora di u nidu. Questu hè un sforzu enormu chì solu u cuccu pò fà. I genitori di l'ospiti tandu alimentanu è cresce u zitellu cuccu senza s'avvede.

In ogni casu, esse criatu da altri uccelli ùn funziona micca sempre: certi spezie d'acelli abbandunonu i so nidi quand'elli notanu chì un pulcino straneru hè pusatu in questu. Sicondu a spezia d'uccelli, questu succede in quasi ogni terzu nidu.

I genitori di u cuccu si movenu à u sudu pocu dopu avè pusatu i so ovi. U ghjovanu cuccu vola dinò dinò in u stessu veranu. Ùn pò micca avè amparatu nunda da i so genitori biologichi. Allora u modu à a so zona d'inguernu hè guardatu solu in i so geni. E femine anu ancu u mudellu nantu à a cunchiglia d'ova guardata in i so geni. In listessu modu, a cunniscenza in quale nidu duveranu dopu pona i so ovi.

U cuccu hè in periculu ?

In Germania, ci hè una coppia di riproduttori per ogni 1,000 persone, in tutta l'Europa ci sò circa sei milioni di coppie. In ogni casu, depende assai di a regione, perchè i cuculi sò distribuiti in modu irregulare.

U cuccu hè direttamente in periculu solu in certi lochi. A pupulazione di coppie d'ospiti hè in calata quì, per quessa chì u cuccu ùn pò più ripruduce cum'è di solitu. E coppie d'ospiti sò diventate sempre più menu perchè ùn mancanu di l'habitat necessariu. Di più in più picculi boschi è siepi anu da cede à l'agricultura. L'habitat di e coppie d'ospiti sparisce è i cuculi femine ùn ponu più truvà nidi per i so ovi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *