in ,

Coronavirus in i cani è i misgi: ciò chì deve esse attentu

Chì significà u novu coronavirus per i cani è i misgi? Risposte à e dumande più impurtanti.

I cani è i misgi ponu piglià Covid-19?

Da ciò chì sapemu: nò. Malgradu a pandemia umana, ùn hè statu identificatu micca una sola mascota per avè cuntrattu Covid-19.

Normalmente, i coronavirus sò specializati in una o uni pochi di spezie. Ogni spezia animale hà u so propiu coronavirus - cù quale si porta relativamente bè in a maiò parte di i casi. Hè solu quandu i coronavirus attraversanu di colpu sta barriera di spezie chì un novu tipu di malatia, cum'è quella chì simu oghje, si sparghje rapidamente. Ci sò attualmente suspetti chì u novu SARS-CoV-2 hè statu trasmessu da i pipistrelli à l'omu. Hè assai improbabile chì u virus salta da una spezia à l'altra (per esempiu, da l'omu à i cani) una seconda volta.

Ma ùn ci sò ancu e malatie Coronavirus in i cani è i misgi?

Ancu s'è i coronavirus afectanu ancu i cani è i misgi, appartenenu à un generu sfarente in a grande famiglia di coronavirus (Coronaviridae) è ùn sò micca generalmente una minaccia per l'omu.

E malatie coronavirus truvate in i cani è i misgi chì spessu vedemu in pratiche veterinarie sò causate da coronavirus alfa. SARS-CoV-2, u patogenu COVID-19, hè un cosiddettu beta coronavirus, vale à dì solu ligatu distanti à quelli di i nostri animali. I soliti coronavirus di i cani è i misgi generalmente portanu à a diarrea, chì l'animali superanu senza prublemi in a maiò parte di i casi. In i misgi, i virus ponu mutà in casi rari (circa 5% di tutti i misgi infettati cù coronavirus felini) è causanu FIP (Peritonite Infecciosa Felina) fatale. Questi misgi cù FIP ùn sò micca infittivi è ùn ponenu micca una minaccia per l'omu.

Possu uttene SARS-CoV-2 da u mo cane o gattu?

I scientisti sò attualmente assumendu chì l'animali ùn anu micca un rolu maiò in a trasmissione di u virus.

U novu coronavirus SARS-CoV2 pò sopravvive in l'ambiente finu à 9 ghjorni. Se u vostru animali hà avutu u cuntattu cù una persona infettata, u virus pò esse infettivu in a so fur, in a so pelle, o possibbilmente in e so mucosa. Un'infezzione seria dunque cum'è pussibule cum'è se tuccassi un'altra superficia chì hà coronavirus - cum'è una maniglia di porta. E regule d'igiene generalmente cunsigliate, chì aiutanu ancu à prutege contr'à a trasmissione di parassiti o simili, deve esse osservatu:

  • Lavatu bè cù sapone (o disinfettante) dopu u cuntattu cù l'animali
    evitari di licà a faccia o e mani; s'ellu face, lavate immediatamente
  • Ùn lasciate micca u vostru cane o gattu dorme in u lettu
  • Pulite accuratamente cuccette, ciotole è ghjoculi regularmente

Chì succede à u mo cane o u mo gattu se mi ammalatu di Covid-19 o sò in quarantena?

Siccomu si pò suppone chì un gran numaru di noi serà infettatu da SARS-CoV-2 à un certu puntu, questa hè una quistione chì ogni pruprietariu di l'animali deve pensà à una prima fase.

Ùn ci hè attualmente (16 di marzu di u 2020) nisuna raccomandazione di mette in quarantena ancu l'animali. Dunque, i misgi in roaming gratuiti sò sempre permessi fora è i cani puderanu esse posti in cura di qualcunu altru temporaneamente s'ellu ùn ponu micca cura di sè stessu. Sì tù o altri membri di a famiglia pudete piglià a cura di a vostra mascota, ùn avete micca da trasmette.

Sè vo site malatu, duvete assolutamente rispettà e regule d'igiene descritte sopra quandu si tratta di u vostru animale è, se pussibule, portà una maschera faciale (raccomandazione di a WSAVA). Inoltre, per ùn impidiscia più u vostru sistema immune debilitatu. Sè vo site in quarantena o malati, ùn avete più permessu di marchjà u vostru cane! Se tenete u vostru giardinu, u cane pò fà u so affari quì, se ne necessariu. S'ellu ùn hè micca pussibule, avete bisognu di urganizà qualchissia per marchjà u vostru cane. Hè megliu urganizà l'aiutu prima di l'emergenza.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *