in

I misgi sanu sempre induve hè u so pruprietariu

Avete mai dumandatu se u vostru gattu dà "una lettiera umida induve site esattamente? Allora pudete esse sorpresa da i risultati di stu studiu - suggerenu chì i misgi anu una idea esatta di induve sò i so umani. Ancu s'ellu ùn vede micca.

Mentre i cani piace à seguità i so patroni à ogni volta, i misgi ùn importa micca veramente induve sò i so patroni. Almenu questu hè u preghjudiziu. Ma hè ancu vera ? Una squadra giapponese di circadori di l'Università di Kyoto hà recentemente investigatu questu in più dettagliu.

In u so studiu, apparsu in u ghjurnale "PLOS ONE" in u Novembre, i scientisti anu truvatu chì i misgi apparentemente solu bisognu di a voce di i so patroni per imaginà induve sò. Ùn avete micca vede u vostru populu per quessa.

U risultatu dice assai nantu à i prucessi di pensamentu di i gattini: Parevanu esse capaci di pianificà in anticipu è avè una certa imaginazione.

I misgi ponu dì da a so voce induve sò i so patroni

Cumu esattamente i circadori sò ghjunti à sta cunclusione? Per u so esperimentu, anu lasciatu 50 misgi domestici solu in una stanza, unu dopu l'altru. L'animali anu intesu parechje volte i so patroni chì li chjamavanu da un altoparlante in un angulu di a stanza. Allora i gattini anu intesu e voci da u sicondu altoparlante in un altru angulu di a stanza. Calchì volta u pruprietariu pudia esse intesu da u sicondu altoparlante, à volte un straneru.

Intantu, l'osservatori indipendenti anu valutatu quantu sorpresi i gattini reagiscenu in e diverse situazioni. Per fà questu, anu prestatu una attenzione particulari à i muvimenti di l'ochji è l'arechje. E si dimustravanu chjaramente: i misgi sò stati cunfusi solu quandu a voce di u so maestru o di a so padrona ghjunse di colpu da un altru altoparlante.

"Stu studiu mostra chì i misgi ponu cartografi mentalmente induve sò basati nantu à a voce di i so patroni", spiega u duttore Saho Takagi à u Guardian Britannicu. È u risultatu suggerisce chì "I misgi anu a capacità di imaginà mentalmente l'invisibile. I misgi puderanu avè una mente più prufonda di ciò chì si pensava prima. "

I sperti ùn sò micca sorpresi da e scuperte - dopu tuttu, sta capacità hà digià aiutatu i gatti salvatichi per sopravvive. In u salvaticu, era estremamente impurtante per e zampe di velvet per seguità i movimenti, ancu attraversu e so orecchie. Questu li hà permessu sia di fughje da u periculu à tempu o di perseguite a so preda.

U locu di i pruprietarii hè impurtante per i misgi

E sta capacità hè ancu impurtante oghje: "U pruprietariu di un gattu ghjoca un rolu impurtante in a so vita cum'è fonte di alimentazione è di sicurità, per quessa hè assai impurtante induve simu", spiega u biologu Roger Tabor.

Anita Kelsey, un espertu di u cumpurtamentu di i gatti, vede in listessa manera: "I misgi anu un ligame strettu cun noi è si sentenu più calmi è sicuri in a nostra sucità", spiega. "Hè per quessa chì a nostra voce umana seria parte di quella cunnessione o relazione". Hè per quessa ch'ella ùn ricumande micca, per esempiu, i gattini chì soffrenu di l'ansietà di separazione, per ghjucà a voce di i patroni. "Questu pò causà paura à i misgi perchè u gattu sente a voce ma ùn sapi induve hè l'omu".

"Mapping mentalmente u mondu esternu è manipulendu in modu flessibile queste rapprisintazioni hè una caratteristica impurtante di u pensamentu cumplessu è un cumpunente fundamentale di a percepzioni", cuncludi l'autori di studiu. In altri palori, u vostru ghjattu prubabilmente capisce più di ciò chì pensate.

Meowing dà à i gattini menu informazioni

Incidentalmente, i misgi di teste ùn eranu micca cusì sorpresi quandu anu intesu altri gattini miagolani invece di e voci di i so patroni. Una ragiuni pussibuli per questu hè chì i misgi adulti raramente utilizanu a so voce per cumunicà cù i so cumpagni di misgi - sta forma di cumunicazione hè principalmente riservata à l'omu. Invece, tendenu à s'appoghjanu nantu à l'odori o altri mezi di cumunicazione non verbale trà elli.

Allora, mentri i misgi eranu apparentemente capaci di distingue a voce di i so patroni da quelli di l'altri, l'animali ùn puderanu micca esse capace di dì u miagolu di un gattu da un altru.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *