in

Cat: Ciò chì duvete sapè

I nostri misgi domestici sò generalmente chjamati gatti. Venenu in tutti i culori diffirenti è cù capelli corti o longu. Sò discendenti da u ghjattu salvaticu africanu è appartenenu à a famiglia di i gatti è cusì à i mammiferi. Allora sò strettamente ligati à u leone, u tigre è parechje altre spezie.

L'omu anu tenutu i misgi di casa per 10,000 anni. In u principiu, u mutivu era prubabilmente chì i misgi catturanu i topi. I topi manghjanu micca solu granu, ma quasi tutti l'alimenti chì ponu truvà in una casa. A ghjente hè dunque cuntenti di un gattu chì assicura chì ci sò menu topi.

Ma assai persone piace ancu di mantene un gattu cum'è un animale per animali. In l'anticu Egittu, i misgi eranu ancu venerati cum'è dii. Si trovanu mummie di gatti. Allora certi misgi sò stati preparati per a vita dopu a morte cum'è faraoni è altre persone impurtanti.

À chì sò boni i misgi?

I misgi sò cacciatori è ponu move assai rapidamente. Certi misgi ponu fà finu à 50 chilometri per ora. Hè cusì veloce cum'è una vittura chì guida in una cità. I misgi ùn vedenu micca largamente cum'è cavalli, solu ciò chì hè davanti à elli. Un gattu vede sei volte megliu cà un umanu in u bughju. Ancu più stupente, però, hè a so audizione. Quasi un altru mammiferu hà un tali bonu. U ghjattu pò turnà l'arechje è sente à un certu locu.

I misgi ponu odore un pocu peghju di i cani. Hanu un sensu eccellente di u toccu. I capelli longu intornu à a bocca sò chjamati "capelli tactili" o "baffi". Hanu nervi assai sensittivi à u fondu. Percepiscenu s'ellu un passaghju hè troppu strettu o ghjustu abbastanza.

I misgi anu un sensu particularmente bonu di equilibriu. Questu li permette di equilibrà bè nantu à i rami. Inoltre, sò assolutamente liberi di vertigini. S'elli cascanu in un locu, ponu volte rapidamente nantu à u so stomacu è sbarcà nantu à e so zampe. I misgi ùn anu micca clavicule. Questu rende e so spalle più flexible è ùn ponu micca ferite ancu in casu d'un crash da una grande altezza.

Cumu si cumportanu i misgi?

I misgi sò predatori. A maiò parte caccianu solu perchè a so preda hè chjuca : mammiferi cum'è topi, acelli, è à volte insetti, pesci, anfibi è rettili. Per l'arrampicata è a caccia, usanu i so unghie, chì sò generalmente oculati in e so zampe.

Si pensava chì i misgi campavanu soprattuttu soli. Vede chì in modu diversu oghje. Induve ci sò parechji misgi, è campanu in paci inseme in gruppi. Quessi sò custituiti da femine parenti cù i so ghjovani chjuchi è più grandi. Solu ùn tollerà micca troppu masci in un gruppu.

Cumu i misgi domestici anu i so ghjovani?

Certi razzi sò pronti à crià dopu à a mità di un annu, mentri àutri pigghianu finu à dui anni. I masci sò chjamati tomcats. Pudete annusà si una femina hè pronta per questu. Di solitu, parechji tomcats cumbattenu per una femina. À a fine, però, a femina determina quale tomcat hè permessu di accoppià cun ella.

Un gattu femmina porta i so gattini in u so ventre per nove settimane. Durante l'ultima settimana, cerca un locu per dà nascita. Questu hè spessu a stanza di a so persona preferita. A prima volta un gattu dà nascita à dui o trè gattini, dopu à deci. Di tanti, però, uni pochi di solitu mori.

A mamma alimenta i so ghjovani animali cù u so latte per circa un mesi è i mantene caldi. Dopu à una settimana apre l'ochji. Ma ponu vede veramente bè solu dopu à una decina di settimane. Dopu scopre u circondu immediata, più tardi i più largu. A mamma insegna ancu à i ghjovani à caccià : porta a preda viva à u nidu pè i ghjovani à caccià. I gattini duveranu esse capaci di stà cù a so mamma è i fratelli per circa trè mesi per assicurà u so sviluppu sanu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *