in

Carnivore: ciò chì duvete sapè

I pianti carnivori ùn manghjanu micca carne, ma piglianu animali chjuchi cum'è insetti o aragni. Queste piante manghjanu l'animali perchè ùn trovanu micca tanti nutrienti in a terra. Cumu catturà questi animali pò varià assai.

Sti pianti crescenu in tutte e parte di u mondu, eccettu l'Antartida. Hanu bisognu di u sole è di l'acqua, perchè raramente si trovanu in i deserti o in e fureste pluviali. Fighjenu in terra chì hè troppu acidu per altri pianti o troppu poviru in nutrienti, per esempiu in bogs. Altrimenti, ùn anu micca una chance contru à l'altri pianti perchè crescenu piuttostu lentamente.

Circa un quartu di e più di 600 spezie sò minacciate di estinzione. Hè per quessa ch'elli sò prutetti: ùn avete micca permessu di scavà è di piglià in casa cun voi. Ma ci sò cumpagnie chì crescenu tali piante specificamente per esse venduti. Mantene questi pianti ùn hè micca sempre faciule perchè ùn tolleranu micca acqua dura o fertilizzanti, per esempiu.

Parechje persone trovanu l'idea di una pianta carnivore assai interessante perchè l'animali di solitu manghjanu e piante è micca l'inversu. In u 19u seculu, sò stati cunti chì certi pianti manghjanu ancu e persone. Tali piante appariscenu ancu in stori di scienza, fantasia è horror. Di solitu sò assai più grande è anu un modu diversu di catturà a so preda cà i pianti carnivori chì esistenu veramente.

Cumu e piante piglianu a so preda?

A maiò parte di e piante carnivore anu trappule per insetti o animali simili. Un insettu poi casca trà e foglie, chì formanu una spezia di cavità. Perchè i muri sò lisci, ùn ponu micca esce. L'altri pianti anu spots sticky chì l'animali ùn ponu micca sbarazzati.

Rari, ancu più cunnisciuti, sò e piante chì diventanu veramente attive quandu si piglianu: u Venus flytrap è a trappula di l'acqua anu foglie chì colapsanu di colpu quandu un insettu si mette trà elli. L'insetti ùn pò più scappà.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *