in

U Protettore di i Nomadi pò campà in Germania ?

In a so patria africana intornu à a zona chjamata Sahel trà u Sahara è i zoni di savana nantu à l'equatori, l'Azawakh hè simplicemente chjamatu "cane" perchè in parechje regioni solu sta razza hè diffusa. Finu à questu ghjornu sò cumpagni fideli di tribù nomadi è ponu esse truvati in ogni stabilimentu è paese. Solu uni pochi criatori tedeschi sò dedicati à a razza, ma in questu paese, ùn hè micca impussibile di cumprà un cucciolo.

Caratteristiche distintive di l'Azawakh: Runner forte cù a pelle fina

L'osse è i musculi sò più visibili in l'Azawakh chì in altre razzi di sighthound. Questu hè dovutu à e cundizioni nutrizionali in a so patria africana. U magru hè l'alimentu, u più seccu u tissutu cunghjuntivu. Misuratu à u garbu, u corpu hè pocu più altu ch'è longu. I masci righjunghjenu una altezza trà 64 è 74 cm, e femine ghjunghje sin'à un massimu di 70 cm. Malgradu esse una di e razzi più grandi in u mondu, i cani masci ùn pesanu mai più di 50 liri (45 liri minimu). Sicondu a FCI, e cagne pesanu trà 15 è 20 kilogrammi.

U standard di razza da a testa à a cuda

  • U capu longu è strettu hà una custruzzione secca. Un sulcu corre da a punta di u nasu à l'occiput, ma sta caratteristica ùn hè micca citata in u standard di razza. Stop è archi di sopracciglia sò appena definiti è a fronte hè piatta.
  • U musu si stende ligeramente versu a punta, i labbra magre sò tese. Sicondu u standard di razza, u nasu deve esse sempre nìvuru o marrone scuru, cù i narici ben aperti.
  • L'ochji sò grossi è amandulati, e palpebre formanu una apertura ligeramente inclinata è deve esse pigmentatu scuru à u rim. L'iris hè di culore scuru, in certi animali ancu ambra.
  • L'arechje di lop triangulari sò posti in altu è cascanu à e guance. A pelle hè assai fina è a forma deve esse sempre piatta è larga, l'arechje di rosa ùn appare mai.
  • U collu hè longu è strettu, ligeramente curvatu in cima. I gobba di l'anca si distinguenu chjaramente nantu à u spinu, è u garbu hè assai pronunzianu. I lombi sò curtu è magre è u croup deve esse inclinatu (à un angolo di 45 gradi).
  • I gammi sò dritti à u fronte è ligeramente anguli à u spinu. L'anguli trà l'ossu di l'anca è l'ossu di a coscia è l'ossu di a coscia è a tibia sò aperti. Quandu si vede da quì sottu, i pads sò pigmentati, i puntelli sò magre, è formanu zampe arrotondate. Una caratteristica impressiunanti hè una andatura primavera.
  • A cuda longa hè pusata bassa è hè assai slim è longa.

Mantello è culori: Un toccu di Fauve

A fura cresce piuttostu magre è sparse in tuttu u corpu, è l'Azawakh hè ancu senza capelli in i posti nantu à u ventre. Sicondu alcune fonti, i cani di a razza venenu in tutti i culori, ma u standard ufficiale di a razza solu cita Fauve in tutti i sfumature. Tutti i culori anu spots bianchi, chì sò distribuiti in una manera caratteristica:

  • Un pezzu biancu nantu à u pettu à a basa di u collu hè desideratu, ma ùn deve micca stende nantu à u collu è e spalle. Tuttavia, una striscia bianca fina hè tollerata.
  • Stivali bianchi ponu vede nantu à e quattru zampe, chì ùn deve micca ghjunghje nantu à i coddi, ma almenu nantu à e zampe sanu.

Origini di l'Azawakh - Cumpagnia di i Nomadi trà u Desert è Savannah

Parechji populi tradiziunali nomadi campanu sempre in a zona di u Sahel africanu trà u desertu di u Sahara è i zoni di savana di l'Africa. Gruppi lucali è nomadi anu sempre tenutu i greyhounds, chì facenu diverse attività in i paesi. U cane di i nomadi (Idii n'illeli) hè u più nobile di i levrieri di u Sahel è hè chjamatu Azawakh in Auropa, dopu à a valle Azawakh trà Mali, Niger è Burkina Faso.

Diffusa in Africa, esotica in Europa

L'Azawakh hè statu ricunnisciutu solu da u so propiu standard FCI da 2019. In l'USA è l'Asia, hè una rarità assuluta, in questu paese a cumunità di ripruduzzione hè cresciuta fermamente per anni. A maiò parte di l'Azawakhs europei scendenu da uni pochi di esemplari esportati in Francia è in Belgio in u 1968. Solu uni pochi di cani sò esportati da a so patria à l'Europa per mantene a razza sana è espansione a piscina genetica.

I travaglii storichi di i levrieri Tuareg

L'amici di quattru zampe, cunnisciuti ancu com'è Osca in a so patria, sò utili in parechje manere. Sò permessi di passà a notte cù i nomadi Tuareg in e tende di dorme, induve si mantenenu i vermi è l'intrusi. Ancu s'ellu sò più vigili cà i cani di caccia, aiutanu ancu à alimentà a famiglia sana da caccia durante u ghjornu.

Obiettivi tipici di caccia

  • gazzelle
  • cinghiali
  • antilopi
  • Rabbits

Parenti stretti

  • I cani di u tipu Greyhound sò trà e razzi originali è anu accumpagnatu l'omu da l'alba di a cultura antica. Cum'è 6000 anni fà, i Sumeri aduravanu i levrieri in forma di oggetti d'arte è ceramiche.
  • L'Azawakh hà prubabilmente suscitatu dopu à l'altri razzi orientali cum'è u Sloughi è u Tazi di l'Asia Centrale. Hè più vicinu à i Sloughi.
  • In u Sahel, e tribù nomadi è i so cani domestici sò lentamente mori. Siccomu a zona hè relativamente intaccata da u turismu, l'Azawakhs impurtati sò assai rari.

U caratteru di l'Azawakh: Un Greyhound cum'è Guardia di a Casa

Perchè a razza hè aduprata universalmente in a so patria, u temperamentu hè assai dipendente di l'educazione. Sò più orientati à l'omu cà l'altri sighthounds è micca fissati nantu à a caccia. Tuttavia, ùn sò micca cani di un omu, ma preferiscenu campà in famiglie è famiglie cù assai residenti o zitelli. Sò amichevuli in pacchetti è aderiscenu à strutture gerarchiche strette.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *