in ,

L'animali ponu veramente dolu?

A storia di u cane argentinu Bobby, chì curria per chilometri per stenderà accantu à a tomba di a so defunta padrona, hà fattu u giru di u mondu in 2017. Paria cum'è un primu esempiu di i cani chì sò fideli à i so umani è si sentenu dulore oltre a morte. Ma hè cusì ? L'animali ponu veramente dolu? I ricercatori è i scientisti sò stati in cuntrastu annantu à questu per decennii.

L'animali ùn ponu sente pietà, ma a tristezza pò

I scientisti americani dichjaranu chì anu osservatu u cumpurtamentu di luttu in elefanti, grandi scimmie è delfini. L'elefanti chì guardanu u cadavere di un cumpagnu dopu a morte è pruvate à risuscitallu da i morti sò solu un esempiu. Ùn hè pocu cumuni per i scimmie è i delfini chì spessu portanu u so zitellu mortu cun elli per ghjorni - una forma di affruntà u dulore è un cultu di i morti? Forse.

Per d 'altra banda, l'accusazione hè ripetuta una volta è una volta chì l'omu trasfiriu e so emozioni à l'animali - ùn ponu micca sentu cusì. Tutti accunsenu chì a maiò parte di l'animali mancanu un rigalu impurtante: l'autoreflessioni. A capacità di empatizà cù l'altri è cusì sperimentà a cumpassione. L'animali ùn ponu sente pietà. Per d 'altra banda, u dulore cum'è un sintimu di insicurezza faci.

Hè cusì chì l'animali reagiscenu quandu anu perdite. Puderà esse dimustratu biochimicamente in u sangue chì i cani, i misgi, è ancu i porchi d'India mostranu cambiamenti hormonali - sò in situazioni stressanti. Ùn hè maravigghiusu: cù a morte di u pruprietariu o di u cumpagnu di ghjocu, l'ambiente familiare cambia, l'incertezza è u timore di più cambiamenti si sparghje.

I misgi prucessanu perdite più veloce chè i cani

I misgi prucessanu perdite più rapidamente cà i cani: spessu sprimenu u so dulore per mancanza d'appetite, ùn volenu più esse toccu, è qualchì volta reagiscenu in modu aggressivu. Un statu chì, sicondu l'esperienza di i circadori cumportamentali, hè generalmente messu in perspettiva in sei settimane. I cani, invece, pigghianu assai più tempu per affruntà a morte di un cumpagnu di ghjocu o di una persona. Cum'è emutivu cum'è vivenu a so gioia in i boni tempi, una perdita hè ancu tragica per elli. Perden furore, ùn manghjanu nunda, ùn sò più felici di ghjucà, è si ritiranu cumpletamente. Stu cumpurtamentu pò persiste per anni.

Qu'il s'agisse d'un douloureux ou d'une simple reaction à l'stress - maestri è padroni ponu sicuramente aiutà i so amichi à quattru zampe in questi tempi difficili. I psicologi animali cunsiglianu di dà à i cani è i misgi l'uppurtunità di dì addiu. Se un cumpagnu di ghjocu mori, l'animali deve esse permessu di vede u corpu mortu - questu ùn cambia micca l'ambiente familiar inspiegabilmente. L'animali notanu chì u cumpagnu di ghjocu hè mortu. Allora ùn pruvucarà u panicu s'ellu sparisce. In ogni casu, i cani è i misgi anu da esse ancu datu u tempu di dolu finu à chì un novu animali si move in a casa. Ùn ci hè nunda di incitarà l'animali à manghjà o ghjucà. Se u cane aspetta à a porta per u so cumpagnu di ghjocu ogni ghjornu, deve esse permessu di fà questi rituali.

Se u maestru o a padrona morse è u cane o u ghjattu hà da spustà, aiuta à piglià quant'è più ogetti è vestiti pussibule da u mortu in u novu ambiente di vita è per permette à l'animali di svizzate delicatamente.

In più di i mischi di fiori di Bach, chì ponu calmà durante stu tempu, ci hè sopratuttu una cosa chì difficilmente distingue l'omu è l'animali l'una di l'altru: dà affettu. Lascià a porta di a stanza aperta, invitendu à cuddle, ricuperà a fiducia è u cunfortu cù tratta è ghjoculi - chì aiuta ancu i cani è i misgi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *