in

Castori: ciò chì duvete sapè

I castori sò mammiferi è roditori chì campanu in acqua dolce o nantu à e sponde, vale à dì fiumi è laghi. Siccomu dorme durante u ghjornu, sò raramenti vistu. Pudete ricunnosce u so tarritoriu da i ceppi di l'arburi puntati: i castori abbattenu l'arburi cù i denti affilati è l'utilizanu per custruisce una presa.

I castori sò boni nuotatori. Hanu pedi palmati è usanu e so coda longa è larga cum'è timoni. Ils s'élancent en remplaçant les pieds arrière et peuvent rester sous l'eau pendant 20 minutes. Ùn sò micca cusì veloci nantu à a terra, cusì li piace à stà vicinu à a riva.

Cumu campanu i castori ?

Un paru di castori stanu inseme per a vita. Creanu parechje abitazioni in u so territoriu. Questu hè un pirtusu tondu in a terra o un spaziu in i rami. Un tali hè una casa di castor. U spaziu di vita hè sempre sopra à u livellu di l'acqua, ma l'accessu hè sottu à l'acqua. I castori facenu questu per prutegge elli è i so ghjovani.

I castori custruiscenu diga per creà un lavu in modu chì l'entrate à e so abitazioni fermanu sempre sottu à l'acqua. Taglianu l'arburi cù i denti affilati. S'usanu, ma crescenu torna. Manghjenu a corteccia. Manghjenu ancu rami, foglie è scorcia di l'arburi. Altrimenti, manghjanu solu e piante, per esempiu, erbe, grasses, o piante in l'acqua.

I castori sò attivi à a notte è à u crepuscolo è dorme durante u ghjornu. Ùn hibernate micca ma cercanu u so alimentu ancu allora. Una tenda di rami in l'acqua davanti à l'entrata serve com'è riserva per i tempi quandu l'acqua hè congelata.

I genitori campanu in a casa di castor cù i so ghjovani animali di l'annu passatu. I genitori s'accoppianu versu ferraghju, è circa quattru cuccioli nascenu in maghju. A mamma l'allatta cù u so latte per circa dui mesi. Sò sessualmente maturi à circa trè anni d'età. Allora i genitori li caccianu fora di u so territoriu. In media, migranu circa 25 chilometri prima di fundà una nova famiglia è rivendicà u so propiu territoriu.

I castori sò in periculu ?

I castori si trovanu in Europa è in Asia, ma ancu in l'America di u Nordu. I so nemichi naturali sò orsi, linci è pumi. Ci sò solu uni pochi di orsi è linci quì, ma ci sò sempre di più i cani bracconieri chì caccianu ancu i castori.

In ogni casu, a più grande minaccia per i castori hè l'omu: per un bellu pezzu, cacciavanu castori per manghjalli o aduprà a so fur. Li vulia ancu sradicà perchè anu inundatu campi interi cù e so dighe. À a fine di u 19u seculu, ci era solu circa 1,000 castori in Auropa.

In u XXu seculu, a caccia cuminciò à esse pruibita è i castori sò stati prutetti. Da tandu, si sò veramente sparsi di novu. Tuttavia, a so difficultà hè di truvà corsi naturali induve ponu campà indisturbati è custruisce e so dighe.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *