in

Castore

I castori sò veri architetti di u paisaghju: custruiscenu castelli è dighe, fiumi di diga, è taglianu l'arburi. Questu crea un novu habitat per e piante è l'animali.

Carattirìstichi

Chì sò i castori ?

I castori sò u sicondu più grande roditore in u mondu. Solu i capibara sudamericani diventanu più grande. U so corpu hè abbastanza goffo è squat è crescenu finu à 100 centimetri longu. Una caratteristica tipica di u castor hè appiattitu, finu à 16 centimetri di larghezza, cuda senza capelli, chì hè da 28 à 38 centimetri di longu. Un castor adultu pesa sin'à 35 kilogrammi. E femine sò generalmente un pocu più grande cà i masci.

A pezza grossa di u castor hè particularmente impressiunante: in u ventre, ci sò 23,000 12,000 capelli per centimetru quadru di pelle, in u spinu, ci sò circa 300 XNUMX capelli per centimetru quadru. In cuntrastu, solu XNUMX capelli per centimetru quadru crescenu nantu à una testa umana. Questa pelle marrone super-densa mantene i castori caldi è secchi per ore, ancu in l'acqua. Per via di a so preziosa pelliccia, i castori eranu cacciati senza pietà finu à l'estinzione.

I castori sò assai adattati à a vita in l'acqua: mentre chì i pedi di fronte ponu agghicà cum'è e mani, i puntelli di i pedi posteriori sò webbed. U secunnu toe di i pedichi posteriori hà un doppiu chjappu, u cusì chjamatu claw di pulizia, chì hè utilizatu com'è pettine per a cura di fur. U nasu è l'arechje ponu esse chjusi durante a guida, è l'ochji sò prutetti sottu à l'acqua da una palpebra trasparente chjamata membrana nictitating.

L'incisivi di u castor sò ancu impressiunanti: anu una strata di smaltu aranciu (questa hè una sustanza chì face i denti duri), sò finu à 3.5 centimetri di longu, è cuntinueghjanu à crescenu in tutta a so vita.

Induve campanu i castori ?

U castor europeu hè nativu di Francia, Inghilterra, Germania, Scandinavia, Europa di l'Est, è Russia à u Nordu di a Mongolia. In certi rigioni induve i castori sò stati sguassati, avà sò stati riintroduti cù successu, per esempiu in certi zoni in Baviera è in l'Elba.

I castori anu bisognu d'acqua: campanu nantu à è in acqua à flussu lento è stagnante chì hè almenu 1.5 metri di prufundità. Li piace in particulare i corsi è i laghi circundati da e fureste di pianura induve cresce u salice, u pioppo, l'aspen, u betulle è l'aulinu. Hè impurtante chì l'acqua ùn si secca micca è ùn congelate micca à a terra in l'invernu.

Chì tipi di castori ci sò ?

In più di u nostru castor europeu (Castor fiber), ci hè ancu u castor canadianu (Castor canadensis) in l'America di u Nordu. Oghje sapemu, però, chì i dui sò una è a listessa spezia è pocu diffarenti l'una di l'altru. In ogni casu, u castor canadianu hè un pocu più grande di l'europeu, è a so fura hè più culore rossu-marrone.

Quanti anni anu i castori ?

In a natura, i castori campanu finu à 20 anni, in cattività, ponu campà finu à 35 anni.

Comportate

Cumu campanu i castori ?

I castori campanu sempre in l'acqua è vicinu à l'acqua. Waddle piuttostu clumsily nantu à a terra, ma in l'acqua, sò agile swimmers è tuffatori. Puderanu stà sottu à l'acqua finu à 15 minuti. I castori campanu in u stessu territoriu per parechji anni. Marcanu i cunfini di u territoriu cù una certa secrezione oleosa, u castoreum. I castori sò animali di famiglia: campanu cù u so cumpagnu è i zitelli di l'annu passatu è i ghjovani di l'annu currentu. A residenza principale di a famiglia di i castori hè u bastimentu:

Hè custituitu da una caverna di abitazione vicinu à l'acqua, l'entrata à quale hè sottu à a superficia di l'acqua. Dentru hè imbulighjatu cù materiale vegetale suave. Se a riva di u fiumu ùn hè micca abbastanza altu è a capa di terra sopra à a caverna di l'abitazione hè troppu magre, ammuccianu rami è rami, creendu una cullina, a chjamata loggia di castor.

A casa di castoru pò esse sin'à deci metri di larghezza è dui metri d'altezza. Stu edifiziu hè cusì ben insulatu chì ancu in a prufundità di l'inguernu ùn si congela micca in l'internu. In ogni casu, una famiglia di castori hà di solitu parechji chjucchi vicinu à u burrow principalu, in quale, per esempiu, u masciu è i ghjovani di l'ultimu annu si ritiranu appena nascenu i zitelli di castor.

I castori di notte sò maestri custruttori: se a prufundità di l'acqua di u so lavu o di u fiumu hè sottu à 50 centimetri, cumincianu à custruisce diga per dam up l'acqua di novu in modu chì l'entrata di u so casteddu hè sottumessu di novu è prutetta da i nemici. Nant'à un muru di terra è di petre, custruiscenu dighe elaborate è assai stabili cù rami è tronchi d'arburu.

Puderanu falà tronchi d'arburu cù un diametru di finu à un metru. In una notte creanu un troncu cù un diametru di 40 centimetri. I diga sò generalmente trà cinque è 30 metri di lunghezza è sin'à 1.5 metri d'altezza. Ma si dicenu chì ci sò stati dighe di castori chì eranu longu 200 metri.

A volte parechje generazioni di una famiglia di castori custruiscenu e dighe in u so territoriu per un periudu di anni; li mantenenu è espansione. In l'invernu, i castori spessu gnaw un burato in a presa. Questu drena un pocu di acqua è crea una capa d'aria sottu u ghjacciu. Questu permette à i castori di natà in l'acqua sottu u ghjacciu.

Cù e so attività di custruzzione, i castori assicuranu chì u livellu di l'acqua in u so territoriu ferma u più constantu pussibule. Inoltre, l'inundazioni è l'umidi sò creati, in quale parechje piante è animali rari trovanu un habitat. Quandu i castori lascianu u so territoriu, u nivellu di l'acqua scende, a terra diventa più secca è parechje piante è animali spariscenu di novu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *