in

Bat: Ciò chì duvete sapè

Bats sò un gruppu di mammiferi chì ponu vulà. Hanu ali, ma senza piume. U nome Fledermaus vene da una vechja forma tedesca di a parolla "fluttern". Questu significa un volu assai inquietu.

A maiò parte di e spezie di pipistrelli manghjanu insetti. Batti più grande manghjanu ancu frutti, uccelli, pesci, o spezie chjuche di pipistrelli. I pipistrelli vampiri beie u sangue di l'animali.

In Auropa, tutte e spezie di pipistrelli sò in periculu. Sò dunque strettamente prutetti. A mamma hà solu un cub per annu. I battelli ponu dunque ripruduce assai pocu. Inoltre, ci sò menu è menu attici adattati per i quartieri di dorme. Parechje batte ancu mori in turbine di ventu chì sò in lochi inadatti.

I so nemichi naturali sò i misgi è parechji altri predatori, è ancu parechji rapaci. U so prublema più grande hè chì per via di l'agricultura muderna, ci sò sempre menu insetti chì campanu cun noi. L'arbureti vechji cù cavità d'arburu sò ancu tagliati. I buchi è e creve in l'edificazioni sò ancu chjusi. I cunsirvatori, dunque, appiccicà e scatuli di pipistrelli è assicuranu grotte è tunnel.

In biologia, i pipistrelli formanu un subordine. I volpi volanti sò ancu un subordine. Ma sò chjaramente diffirenti da i pipistrelli. I dui gruppi formanu l'ordine di pipistrelli. In a vita di ogni ghjornu si parla à volte di pipistrelli, ma per sbagliu li chjama pipistrelli.

Cumu campanu i pipistrelli ?

Bats sò svegliu di notte è dorme durante u ghjornu. Sò appiccicati à l'arbureti, grotte o attici. Hibernate ancu in i zoni friddi, preferibbilmente in grotte è tunnel da mine o da l'esercitu.

I cunsirvazionisti anu stallatu tali scatuli di pipistrelli per chì i battelli ponu dorme in elli. Bats caccia di notte. Un certu organu in a testa li aiuta à fà questu. Questu li permette di sente l'onda sonora. Gridanu u gridu colpisce un muru o un insetti volanti, è dopu ricevenu l'ecu, chì sò l'onda sonore chì rimbalzanu. Questu modu ponu truvà u so modu in u bughju è catturà a so preda. Di sicuru, i battelli ponu vede ancu cù i so ochji, ma micca cusì bè in u bughju.

Dopu à l'accoppiamentu, a mamma porta i so ghjovani in u so stomacu per sei à deci simane. Questu dipende da quantu cibo trova. In a primavera, a mamma dà nascita à una sola ghjovana.

A mamma dà u so ghjovanu à beie u so latte finu à l'aostu. Allora i picciotti sò indipindenti è a mamma li lascia solu. I picciotti trovanu i quartieri d'invernu cù l'altri stessi.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *