in

Basenji - Cane fieru di i paisani è i faraoni

I Basenjis sò cunnisciuti in a so Africa nativa cum'è MBA make b'bwa wamwitu, chì si traduce in "u cane chì salta in su è in giù". ). I cani di caccia attivi sò veri all-rounders è agisce assai autonomamente. A so storia torna à l'Eggittu anticu; fora di l'Africa, sò cunnisciuti solu da a mità di u XXu seculu. Quì pudete truvà tuttu nantu à i cani senza sonu.

U cane esoticu da l'Africa Centrale: Cumu pudete identificà u Basenji?

Una grazia cum'è gazelle hè attribuita à u Basenji. Hè relativamente altu è slim: cù una altezza ideale à u garbu di 43 cm per i masci è 40 cm per e femine, i cani ùn pesanu micca più di 11 kg. Pertenenu à e razzi originali di cani è u so aspettu ùn hà micca cambiatu pocu annantu à millaie d'anni. L'antropologi è i paleontologi suspettanu chì i primi cani domestici in Africa s'assumigliavanu à Basenjis in l'apparenza. A so fur hè particularmente corta è fina.

Unicu da a testa à a cuda: i dettagli di u Basenji in un sguardu

  • A testa hè larga è si stende ligeramente versu u musu in modu chì e guance si fusionanu pulitamente in i labbra. Arrughe chjuche, ma chjaramente visibili si formanu nantu à a fronte è i lati di a testa. A fermata hè piuttostu prufonda.
  • U sguardu hè descrittu in u standard di razza FCI cum'è insondabile è diretta à a distanza. L'ochji sò amanduli è ligeramente inclinati. I cani bianchi è neri mostranu un iris più chjaru di i Basenjis tan è tigrati.
  • L'orechje erette sò ben arcuate è dirette drittu in avanti. Accumincianu assai in avanti nantu à u craniu è stende ligeramente in l'internu (micca fora cum'è u Welsh Corgi, per esempiu).
  • U collu hè forte, relativamente longu, è forma un arcu eleganti. U corpu hà un pettu ben arcuatu, u spinu è i lombi sò brevi. A linea di u prufilu più bassu hè chjaramente elevata per chì a cintura hè chjaramente visibile.
  • L'avanti sò relativamente stretti è delicati. Si adattanu bè à u pettu senza restringe i movimenti di u cane. I gammi posteriori sò solu moderatamente angulati, cù garretti bassi è musculi ben sviluppati.
  • A cuda hè stallata assai alta è hè torciata strettamente nantu à u spinu. U pilu cresce un pocu più longu nantu à a parte sottu di a cuda (bandiera).

Culori di u Basenji: Tuttu hè permessu

  • I Basenji monocromatici sò quasi mai truvati. I marchi bianchi sò cunsiderati una caratteristica chjara identificativa di a razza. Fur biancu nantu à e zampe, nantu à u pettu, è nantu à a punta di a cuda hè cunsideratu tipicu di a razza, è spessu anu gammi bianchi, fiammi bianchi è anelli bianchi di u collu. In parechji, a parte bianca di u mantellu predomina.
  • Neru è biancu sò i più cumuni.
  • Tricolor Basenjis sò neri cù marchi bianchi è marchi tan. Tan marks nantu à i guanciali, nantu à e ciglia, è in l'internu di l'arechje sò cumuni è sò desiderate in inbreeding.
    In u chjamatu trindle coloring (tan and brindle), i transizzioni trà i zoni neri è bianchi sò culurati brindle.
  • Basenjis cù un culore rossu è biancu sò generalmente marcati bianchi più chjuchi cà i Basenjis cun un culore di basa neru.
  • I cani brindle cù marchi bianchi anu strisce neri nantu à un fondo rossu. E strisce duveranu esse visibili quantu pussibule.
  • U blu è a crema sò assai rari (principalmente in l'USA).

Differenze trà e razze di cani simili

  • I razzi di cani giapponesi, cum'è l'Akita Inu è u Shiba Inu, sò simili à u Basenji in quantu à a forma di u corpu è a faccia, in ogni modu, l'animali ùn sò micca parenti è prubabilmente evoluzione indipindente. I cani primari asiatichi anu una pelliccia significativamente più lanu è più longa.
  • E razze di Spitz tedeschi ùn anu micca sovrapposizioni genetiche cù Basenjis è sò facilmente ricunnisciute da u so mantellu è a struttura di a pelle.
  • Cum'è i Basenjis, i dingo australiani sò parzialmente salvatichi è campanu autonomamente cum'è cacciatori. Sò significativamente più grande è anu un pelu giallu-aranciu.
  • U Xoloitzcuintle appartene ancu à e razze di cani assai vechji è sparte alcune caratteristiche esterne cù u Basenji. I cani senza capelli di l'America di u Sudu anu l'arechje più strette è inclinate à l'esterno.
  • U Faraone Hound da l'isula spagnola di Malta pare esse una variazione più grande è allungata di u Basenji più putente è hè urigginatu da a stessa regione africana.

L'Antichi Origini di u Basenji

Basenjis eranu raffigurati in l'imaghjini in l'antica Egittu circa 6000 anni fà è anu ghjucatu un rolu impurtante in u cuntrollu di vermin è a caccia di picculi caccia intornu à u Nilu. A razza probabilmente si sparse da l'Africa Centrale (in u Congo d'oghje) longu u Nilu via l'Eggittu à u mondu sanu. Quandu u regnu egizianu si disintegrava, a razza di cani durò è i cani sò diventati cumpagni per a ghjente cumuna. I cummercianti occidentali ùn anu scupertu Basenjis finu à a fini di u 19u seculu. Hè cusì chì a razza hà sappiutu di mantene senza cambià per millaie d'anni. Sò strettamente ligati à i cani di faraone, chì sò apparsu à u stessu tempu.

A distribuzione di u Basenji in Europa è i Stati Uniti

I primi tentativi di ripruduce i cani primali semi-ferali da l'Africa in Europa fallenu dopu à pocu settimane. Parechji di i primi cani di ripruduzzione esportati sò morti perchè ùn anu micca abituatu à e novi cundizioni di vita in Europa. Ùn era micca finu à l'anni 1930 chì a ripruduzzione cuminciò cù successu in i Stati Uniti è l'Inghilterra è a razza di cane esoticu hà prestu prestu una popularità crescente.

L'essenza di u Basenji: Autodeterminatu All-Rounder cù assai energia

U Basenji hà parechje caratteristiche chì sparte cù solu uni pochi altri razzi di cani. I cani senza sonu ùn abbaianu, ma emettenu diversi soni di ululi dolci per indicà l'altri. Inoltre, sò cunnisciuti per a so pulizia. Simile à i misgi, spazzole regularmente tutte e so fur; Preferiscenu ancu i posti puliti in l'internu è percepiscenu a terra è u disordine cum'è fattori di stress. Ancu s'ellu si formanu un ligame strettu cù u so patrone è i membri di a famiglia, ponu esse lasciati solu (in gruppi) è si intrattenenu cù una facilità relativa.

U stilu di caccia di u Basenji in Africa

Fighjulà istintivamente una caccia di Basenji hè una pura delizia: in l'erba alta di a steppa africana, saltannu avanti è avanti per avè una visione generale di ciò chì succede in terra è per suscitarà i picculi animali (da quì u nome up-and-down-). saltà- cani). Anu ancu saltà quandu si piglianu è aghjustate e so zampe davanti mentre saltanu per riparà a preda.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *