in

Bacteria Lurk in l'acqua

Ùn ci hè quasi nunda chì i pruprietarii di cavalli anu più paura di l'inflamazioni periodiche di l'ochji, cunnisciuta ancu com'è cecità di luna. Per impediscenu questu, i cavalli ùn devenu mai beie da pozza o acqua stagnante è evite u cuntattu cù l'urina di roditori.

I studii anu dimustratu chì a cecità di a luna hè più cumuna di a maiò parte di i cavalieri. Quasi ogni cavallu 20 hè affettatu da sta malatia insidiosa, chì senza una operazione speziale prima o dopu porta à a cecità. L'ochji diventanu inflamati in ciculi recurrenti, qualchì volta hè solu unu, ma i dui ponu malati à u stessu tempu.

U focu di a malatia pò inizialmente passà quasi inosservatu da u pruprietariu. Ma i flare-ups sò generalmente più viulenti è dolorosi, è l'intervalli trà elli diventanu più brevi è più brevi. Di solitu, a palpebra hè assai inchata è l'ochju diventa sensibule à a luce, facendu chì u cavallu squint. Inoltre, si secca assai. Diversi tali fasi inflammatorii in successione, cusì chjamati recidive, in ultimamente portanu à a cecità.

Ma da induve vene sta malatia drammatica ? È ogni animale pò esse infettatu? A cecità lunare hè causata da una bacteria chjamata leptospira. In principiu, si trovanu in ogni locu è crescenu è multiplicate induve hè umitu. Si sentenu particularmente cunfortu in puddles o letti umidi. Sò spargugliati da roditori cum'è topi è topi. Per esse più precisu, hè a so urina chì permette à a leptospira per esse dipositu in tutti i lochi imaginabili in u granu - à volte ancu in i sacchetti cù avena o pellets.

L'unguenti guariscenu solu u flare-up attuale

L'unguenti guariscenu solu u flare-up attuale Se un cavallu hè infettatu, i battìri migrate à u corpu vitreous di l'ochju. Questa hè a parte daretu à a lente chì forma u globu oculare da una sustanza liquida è trasparente. Ancu s'ellu hè chjamatu vitreous, l'unicu ciò chì hà in cumunu cù u vetru hè a trasparenza. Hè quì chì i leptospire piacenu. Puderanu campà è multiplicà in ellu senza nutà per anni. U sistema immune in l'ochju hè constantemente occupatu à suppressione a inflamazioni. Finu à u ghjornu X vene quandu ùn funziona più. Ancu una piccula situazione stressante cum'è esse trasportatu o principiatu in un torneu pò purtà à un flare-up inflammatory. Allora a difesa esterna entra in ghjocu cù un forte flussu di lacrime. Ci hè ancu a cunghjuntiva rossa, è a córnea hè spessu annebbiata.

Sicondu u stadiu di l'inflamazioni di l'ochji periodichi, seguita un trattamentu intensivu di droga. Unguenti per l'ochji sò necessarii chì dilate a pupilla. Unu chì abbassa u sistema immune è quellu chì hè suppostu per cumbatte a inflamazioni. Tuttu dipende sempre di u cursu specificu. Dopu un flare-up, l'ochji deve esse verificatu da un veterinariu ogni trè o quattru mesi.

A terapia cù unguenti pò solu guarì u flare-up attuale, ma ùn pò micca impedisce una recidiva. Versu a fine di l'anni 1980, i sperti anu sviluppatu un novu metudu kirurggicu cù u nome cumplicatu "vitrectomia". U corpu vitreu è u liquidu contaminatu cù leptospires sò eliminati da l'ochju è rimpiazzati cù materiale artificiale. Stu prucessu, chì hè statu prumuvutu principarmenti à l'Università di Munich, hè digià dimustratu successu. U duttore Hartmut Gerhards dici: "Per l'ochji chì ùn sò micca severamente danati à u mumentu di l'operazione, a visione pò esse cunservata cun un bon pronostico".

Cum'è una misura di precauzione, Gerhards ricumanda di ùn permette micca i cavalli di beie da l'acqua stagnante. Perchè i leptospire piace à dorme in questu. È: Se tenete u nùmeru di roditori in u granagliu chjucu (u ghjattu classicu di u ghjattu fa una cuntribuzione preziosa quì) è fate cura à una bona igiene, riduce u risicu. Studi di l'anticorpi mostranu chì quasi tutti i cavalli entreranu in cuntattu cù leptospira in un certu puntu di a so vita. Perchè alcuni vanu cecu mentre chì altri ùn sò micca hè un misteru.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *