in

Cumpagnia di l'animali durante a gravidanza

E donne incinte ùn anu micca fà senza animali domestici, sempre chì e misure d'igiene sò osservate. Hè ancu cunsigliatu di preparà l'animali per l'aghjunzione à a famiglia.

E duie linee nantu à a prova di gravidenza ùn sò micca solu di cambià a vita per i genitori in attesa; turnanu ancu a vita di ogni ghjornu di i so animali. Cù u primu gravidenza, parechji prupietari di l'animali anu automaticamente ogni tipu di paura: avemu da dà u cane? Pudete ancu accumpagnà i misgi di l'altri ? È u hamster possibbilmente trasmette e malatie chì puderanu dannà u zitellu nascitu?

Ancu cù una breve ricerca nantu à a reta, assai una mamma à esse deve esse spavintata è ansiosa. Si parla di ogni tipu di battìri è virus, di a malatia di u pappagallo ominous, di a meningite causata da i porcellini d'India è di e malatie di a pelle causate da i pesci. Ùn ci hè quasi un animale domesticu, pare, chì ùn pò micca potenzialmente dannu a donna incinta o u zitellu nascitu.

L'igiene hè u Be-All and End-All

Barbara Stocker ùn pensa micca assai di a spaventazione chì qualchì volta prevale in Internet è disturba i futuri genitori. Ella deve sapè: u presidente di l'Associazione Svizzera di levatrici hà raramente scontru prublemi di salute in e donne incinte per via di mantene l'animali.

A minaccia più cunnisciuta hè a toxoplasmosi, una infezzjoni cù sintomi simili à a gripe chì basamente lascia l'immunità per a vita. Se una donna hà anticorpi contr'à u patogenu prima di l'iniziu di gravidenza, u zitellu nascitu hè ancu prutettu. Se una donna incinta hè infettata per a prima volta, pò purtà à un miscarriage o, raramenti, à malformazioni severi in u zitellu. I patogeni ponu esse ingeriti principarmenti toccu l'excrezioni di u ghjattu. E donne incinte duveranu dunque tene e mani fora di a lettiera o portà guanti di plastica per a pulizia, secondu l'appellu spessu citatu.

"Vint'anni fà, a toxoplasmosi durante a gravidanza era un prublema maiò, è tutte e donne incinte sò stati pruvati per l'anticorpi", dice Stocker. I casi in cui i zitelli nascuti soffrenu dannu sò cusì rari chì i testi di l'anticorpi sò realizati solu se si sospetta una malatia aguda. L'esame hè pagatu solu da a cumpagnia d'assicuranza di salute in questi casi. "Se prestate attenzione à l'igiene lavandu è disinfettendu e mani regularmente o usendu guanti per pulisce a lettiera, ùn ci hè quasi nisun risicu da i misgi per e donne incinte", dice Stocker.

A levatrice di Strengelbach AG ùn hà mai scontru una donna incinta chì hà pigliatu una di e malatie citate in a reta, chì pappagalli, rodenti o pesci d'aquarium ponu trasmette. "Deve esse un casu estremamente raru", sospetta. Ella, dunque, ùn cunsiderà micca necessariu di indicà esplicitamente tali periculi rari per e donne incinte. "In particulare chì sti casi ponu ancu esse prevenuti da u rispettu di e misure d'igiene".

A Stanza di i zitelli diventa una Zona Tabù

Sicondu Stocker, s'ellu hà scupertu durante una visita in casa chì ci era una mancanza d'igiene quandu si trattava di un animale domesticu o chì una donna incinta hà avutu segni di morsi da un gattu o un porcu d'India, per esempiu, naturalmente l'indirizzarà. In seguitu à a pandemia di corona, però, e donne avà sanu più chè mai ciò chì significa attente à l'igiene. È questu ultimamente s'applica à tutti i spazii, da a prevenzione di e malatie transmissibili à a preparazione di pranzi. "Se aduprate u sensu cumunu quandu si tratta di cumpagnie d'animali, ùn ci hè nunda di male à mantene una o più animali durante a gravidanza", dice Stocker.

In più di l'incertezze nantu à i risichi per a salute di l'animali di l'animali, Stocker hè in ocasioni cunfruntatu cù dumande nantu à u cumpurtamentu è a furmazione di i cani è i misgi durante a gravidanza o in u partitu. "Di sicuru, riferenu a donna incinta à i specialisti", dice Stocker cù una risata, "perchè ùn sò micca rispunsevuli di l'animali".

I veterinari cumportamentali offrenu una larga gamma di cunsiglii nantu à a manera di preparà megliu l'animali per l'arrivu di un nascitu: da ghjucà i soni di i zitelli inregistrati per a preparazione acustica, à portà l'animali di peluche in u circondu cum'è manichini per i zitelli, à portà i pannolini pieni in casa da l'uspidale. In ogni casu, a diferenza più impurtante chì l'animali anu avvistu cù u novu membru di a famiglia hè chì u maestru è a padrona anu da esse menu tempu per elli. L'animali deve esse preparatu per questu durante a gravidanza. Per esempiu, dichjarà a stanza di i zitelli una zona tabù è u cane hè abituatu à i tempi di caminu è di alimentazione più flexible.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *