in

Adder

Adders piglianu u so nome da a banda distinta è scura in zigzag in u so spinu.

Carattirìstichi

Chì sò l'additivi?

U viperu appartene à i viperi. I serpenti di sta famiglia sò tutti velenosi, è i so corpi sò abbastanza grossi in relazione à a so lunghezza. U sommatore hè sempre unu di i più slimest di elli. Di solitu hè solu 60 centimeters long, à volte sin'à 80 centimeters. A testa hè allungata è triangulare è hè chjaramente separata da u corpu. U musu hè cortu è tondutu.

Una caratteristica tipica di i viperi, da quale ponu esse ricunnisciuti à u primu sguardu, sò i so ochji: Durante u ghjornu, i pupulari formanu una slit vertical. In cuntrastu, i pupulari di i serpenti d'erba non velenosi chì ancu campanu cun noi sò tondi. Adders ponu esse culurati assai diffirenti. I masci sò soprattuttu grisgiu à grisgiu-marronu, e femine gialli à marroni scuru.

A banda di zigzag scura o quasi negra nantu à u spinu hè tipica. Hanu spots scuri nantu à i lati di u so corpu. L'animali individuali sò ancu completamente neri o rossi. In tali adders, a banda di zigzag hè pocu ricunnisciutu. U ventre hè di solitu grisgiu, grisgiu-marrone, o culore neru è hà spots luminosi. Adders anu dui fangs chì usanu per injectà u velenu in a so preda da e so glandule di velenu. Per l'omu, però, a morsa di un viperu ùn hè quasi mai fatale. U velenu di Adder pò esse solu per a vita in minaccia quandu l'omu sò assai debuli o malati.

A maiò parte di a ghjente ùn anu micca lagnanza dopu a muzzica di un sommatore. Tuttavia, duvete sempre cunsultà un duttore. Adders sò boni crawlers è swimmers. Puderanu solu vede male, ma percepiscenu a minima vibrazione di a terra. Puderete spessu vede vipers chì chjappà a so lingua. U mutivu di questu hè a siguenti: In a punta di a lingua - cum'è cù tutti i serpenti - ci sò cellule sensoriali cù quale l'animali ponu oliu eccellenti.

Induve campanu l'additivi ?

L'adder hè unu di i serpenti più diffusi in Auropa: vive da Francia è Gran Bretagna attraversu Siberia è Mongolia à a costa Pacificu di l'Asia. In u nordu, si trova ancu sopra à u Circulu Articu in Laponia, è in u sudu, campa finu à u nordu di a Grecia è a Bulgaria. Adders si sentenu cunfortu in parechji abitati diffirenti: Viranu in landa, in prati umidi cù assai arbusti, in brughiera, à l'orli di boschi, è in chjappi di u boscu.

Hè impurtante chì sti lochi sò esposti à u sole per almenu uni pochi ore à ghjornu. Adders piace quandu u so habitat ferma u listessu per parechji anni è nunda cambia. Hè per quessa chì quasi mai campanu in giardini, campi o parchi.

Chì spezie di somma ci sò?

In l'Europa cintrali, ci sò trè parenti di u viperu chì appartene ancu à a famiglia di vipera: a vipera di prato, a vipera d'asp è a vipera di sabbia. Ci sò trè sottuspezie di u viperu stessu: u viperu eurasiaticu, chì si trova quì, u viperu di i Balcani è u sakhalin.

Quanti anni anu l'additori ?

Adders pò campà sin'à 15 anni.

Comportate

Cumu campanu l'addetti?

Adders preferite sempre esse in u stessu locu. Anu ancu i siti di hibernazione chì rivisitanu spessu è induve hibernate cù altri adders da uttrovi à marzu. Tali lochi d'hibernazione sò per suprattuttu tane abbandunate di picculi mammiferi cum'è donnole. Quandu u sole di primavera torna, i masci sò i primi à esce da e so tane. E femine seguitanu una à trè settimane dopu.

Perchè, cum'è tutti i serpenti, sò rettili è sangue friddu, si trovanu in u sole per parechje ore ogni ghjornu in e prime settimane dopu l'inguernu per rinfriscà i so corpi. In e settimane dopu a hibernazione, ùn manghjanu nunda. Trà a fini d'aprili è a fini di maghju hè a staghjoni di l'accoppiamentu per i vipuri. L'animali preferiscenu sceglie i ghjorni caldi è assolellati.

Circa trè o quattru settimani dopu, migranu à i so campi di l'estiu, induve caccianu finu à l'invernu dopu. Quandu torna più freti in u vaghjimu, migranu torna à i so terreni d'invernamentu. Adders sò attivi durante u ghjornu è à u crepuscolo, in l'estiu ancu di notte. Di solitu esce da i so nascondiglii à l'alba di u sole è sparisce torna à a tarda matina.

Spessu cercanu refuggiu in pile di petri o buchi di u mouse. In u dopu meziornu si arrampianu à i so lochi di u sole è si stendenu assai. Si sentenu più còmode quandu hè 30 à 33 ° Celsius in u sole. Allora i serpenti sò mobili è ponu reagisce à a velocità di u lampu.

Adders ùn sò micca veramente periculosi. Sò animali assai timidi. Perchè ponu perceive vibrazioni assai bè, sò longu fughjiti quandu a ghjente si avvicina. Attaccà è muzzicà solu quandu si sentenu minacciati.

Amici è nemichi di u viperu

Polecats è ricci in particulare caccia di vipuri. Certe volte, volpi, tassi o martore caccianu ancu questi serpenti. Tuttavia, l'aquile è e cicogne sò più periculosi per elli. I giovani vipuri sò ancu manghjati da i tacchini o gazze. È di sicuru, l'omu hè un nemicu di l'addizione. In i tempi antichi, a ghjente avia assai paura di i serpenti è l'ammazzavanu senza pietà.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *