in

Un cucciolo entra

Se imbarcate in l'avventura di un cane, avete da preparà bè per u cucciolo per traslassi, fate un usu ottimali di a prima volta inseme, è stabilisce i fundamenti educativi.

Ferma alpina Hinterarni BE, in una matina di dumenica assolellata. Un Jack Russell Terrier di sei mesi persegue entusiastamente una palla chì u so maestru lancia à traversu u pratu. Di tantu in tantu u ghjacaru interrompe u ghjocu per salutà l'escursionisti chì arrivanu cù un latratu forte. Micca necessariamente à u so piacè.

Una situazione chì Erika Howald, un agricultore appassiunatu è un addestratore di cani di lunga data in Rüti vicinu à Büren BE, cunnosce da a so propria sperienza è scontra sempre in a so scola di cani. "Sfurtunatamente, troppu cani ùn sò micca socialmente accettabili, ubbidiscenu "senza terra" è ùn sò micca capaci di mantene i so instinti di caccia è eccitazione sottu à cuntrollu". Parolle chjaru chì Howald hà sceltu cun cura. Ella enfatiza: "Qualchissia chì ùn hà micca dimustrà u so cane i so limiti in u tempu ùn deve esse surprised se l'amicu à quattru zampe diventa un prublema durante a pubertà".

L'umani piglianu e decisioni

Tantu per u cattivu esempiu. Ma cumu si assicura chì ùn aghju micca criatu u mo cucciolo per diventà un fastidiosu junkie di ghjocu o un freak di cuntrollu? "Stu prucessu principia quandu u cucciolo si move in a so nova casa", dice Howald. Da u primu ghjornu avete da stabilisce i so limiti è assignà u so postu in a famiglia. Perchè: "Se pare micca adattatu à u ghjovanu cane cum'è capu, ellu hà da piglià e so decisioni". Ma solu un cane chì pò aderisce à e regule si senti sicuru, spiega l'addestratore di cani è cunsiglia: "Allora pigliate e decisioni per u vostru cucciolo. Tu decide quandu, induve è cumu manghja, ghjoca è dorme. E tu decide quand'ellu li dà cuddles. Cumincià tutti i ghjochi è finisci ancu. Calchì volta u cucciolo vince, à volte voi.

L'altri punti impurtanti per e prime simane sò - in più di l'alimentariu è assai sonnu: cura regulare, vicinanza è fiducia. "Hè ancu impurtante chì scopre u mondu esternu cù u cucciolo u più prestu pussibule", dice Howald. In i primi ghjorni, u zitellu hà sempre abbastanza à fà cù l'odori è l'imprissioni di a nova casa, a nova ghjente è l'ambiente. "Ma da u quartu ghjornu, ùn deve micca cuntinuà à curriri dopu à u so patrone in casa".

Cù l'età crescente è l'espansione di u rayon, sò scontri novi: da e biciclette à i joggers à l'autobus, da i ruscelli à i boschi à i stagni d'anatra. L'incontri cù vacche, cavalli è altri cani sò ancu impurtanti, Howald hà dettu. Idda distingue s'ellu u cane hè liberu o in una correa. "Quandu hè liberu, deve decide per ellu stessu s'ellu vole ghjucà cù qualchissia di u so tipu. S'ellu hè in guinzaglia, decisu ciò chì succede ".

Tuttu hà da esse processatu

Hè assai impurtante in questa fase chì u cucciolo ampara ancu à stà solu. Duvete principià a furmazione in u sicondu ghjornu, cunsiglia Howald. « Esce da u campu di visione di u cucciolo per un mumentu, forse in a stanza vicinu. Prima ch'ellu capisci a vostra assenza è pò ghjudicà negativamente, torna ". Questu hè aumentatu gradualmente finu à chì pudete lascià l'appartamentu in un certu puntu. Impurtante: u menu fugliate fate nantu à i so ghjunti è andati, più naturalmente u cucciolo percepisce a situazione. Allora ùn fate micca una ceremonia di benvenuta. Sì u chjuccu ululla : aspittà un mumentu per una pausa. Solu dopu vultà, altrimenti pensarà chì l'ululu hà purtatu u guardianu.

"È cù tuttu questu, ùn deve mai scurdà chì tutte l'attività anu da esse processate da u cucciolo", dice u duttore di cane. Hè, dunque, megliu fà qualcosa di chjuca ogni altru ghjornu cà di mette inseme un prugramma enormu per u weekend è sopra u cucciolo cun ellu.

Maria Allen

scrittu da santu Maria Allen

Salute, sò Maria ! Aghju curatu di parechje spezie di animali, cumprese i cani, i misgi, i porcellini d'India, i pesci è i dragoni barbuti. Aghju ancu dece animali di u mo propiu attualmente. Aghju scrittu parechji temi in questu spaziu cumpresi cumu-to, articuli informativi, guide di cura, guide di razza, è più.

Lascia un Audiolibro

Avatar

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu. campi nicissarii sò marcati *